Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

امریکا به تحریم معتاد است

© Sputnikامریکا به تحریم معتاد است
امریکا  به تحریم معتاد است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه ایران امریکا را به خاطر تمایل به اعمال تحریم های هرچه جدیدتر علیه کشورهای دیگر مورد انتقاد قرار داده و گفت امریکایی ها معتاد به تحریم معتاد هستند.

به گزارش اسپوتنیک، محمدجواد ظریف می گوید: "ان‌شاءالله ما می‌توانیم به امریکایی‌ها نشان دهیم که مجبورند اعتیادشان را ترک کنند. ما این باور را داریم که دنیا به این نتیجه رسیده که باید آمریکا اعتیادش را به تحریم‌ها برطرف کند".
وزیر خارجه ایران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "در دنیای کنونی آمریکا علیرغم تمام توان اقتصادی خود، خودش را در انزوا احساس می‌کند و فکر می‌کند که برای پیشبرد اهداف خاص خود نیازمند استفاده از فشارهای آشکار سیاسی است".
ظریف در بخش دیگری از سخنانش فزود: "اروپایی‌ها و فعالان اقتصادی اروپا باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند با نگاه اروپایی منافع اروپا را دنبال کنند یا منافع آمریکا و منافع شخص ترامپ که بعضا علیه منافع آنهاست، این یک فرصت ویژه‌ای به وجود آورده و ما می‌توانیم از این فرصت استفاده کنیم.
در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای سیاست اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را اعلام نمود. دلیل این امر گویا ادامه غنی سازی اورانیوم از سوی تهران و تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته ای اعلام شد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام پابند است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала