سوریه: اسرائیل به ستیزه جویان در بلندی های جولان کمک می کند

© Sputnik / Nina Zotina /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه: اسرائیل به ستیزه جویان در بلندی های جولان کمک می کند
سوریه: اسرائیل به ستیزه جویان در بلندی های جولان کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس هیئت دولت سوریه در دور دهم مذاکرات سوری در فرمت آستانه در سوچی گفت، که اسرائیل از شبه نظامیان سوریه در بلندی های جولان پشتیبانی می کند.

نیروهای امریکا در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
سوریه از امریکا خواسته است تا سوریه را ترک نماید
به گزارش اسپوتنیک، بشار الجعفری رئیس هیئت دولت سوریه در دور دهم مذاکرات سوری در فرمت آستانه در سوچی می گوید، که اسرائیل به شمول امریکا و شماری از کشورهای دیگر از شبه نظامیان سوری در بلندی های جولان پشتیبانی می کنند.

او در کنفرانس خبری پس از مذاکرات گفت:- "توجه کنید به این نکته که ارتش ملی سوریه توانست گروه های تروریستی و شبه نظامیان را مجبور به فرار از سوریه کنند و آنها از طریق بلندی های جولان به کمک اسرائیل و کشورهای دیگر به رهبری امریکا به اردن منتقل شدند".

جعفری گفت: فراری دادن کلاه سفیدها و حمله به السویداء نفاق کشورهای پشتیبان تروریسم را اثبات می‌کند. کلاه سفیدها با نظارت سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه حملاتی در سوریه انجام دادند. ‎

وی افزود: انقره به هیچ شکل نمی‌تواند اشغال مناطقی در شمال غرب سوریه را توجیه کند. ‎

جعفری تاکید کرد، که بیانیه پایانی نشست آستانه در سوچی، ترکیه را به مبارزه با داعش و النصره و سایر گروه‌های تروریستی ملزم می‌کند.

یادآوری می کنیم، که روز دوشنبه دهمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه در شهر سوچی در جنوب روسیه آغاز شد و شرکت کنندگان در بیانیه پایانی خود بر استقلال و حاکمیت سوریه تاکید کردند.

این دور از مذاکرات با حضور هیئت‌های سه کشور ضامن، سازمان ملل، هیئت نمایندگان دولت و معارضان سوری برگزار شد و این در حالیست، که واشنگتن با حضور در این دور از مذاکرات به عنوان عضو ناظر مخالفت کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала