کوهنورد روسی در پاکستان سرانجام نجات یافت

© AP Photo / Tashi Sherpaکوهنورد روسی در پاکستان سرانجام نجات یافت
کوهنورد روسی در پاکستان سرانجام نجات یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الکساندر گوکوف، کوهنورد روسی که چندین روز منتظر کمک در کوه لاتک-1 بود بلاخره نجات داده شد

به گزارش اسپوتنیک، آنا پیونوا که در عملیات نجات شرکت داشت در صفحه توییتر خود نوشت: نجات داده شد!! به گفته وی الکساندر گاکوف به شفاخانه منتقل شده است.
وی خبر داده که وضعیت کوهنورد روسی قناعت بخش است، اگرچه دچار ضعف است اما قدرت حرف زدن را دارد. اما سفارت روسیه در پاکستان می گوید که کوهنورد در وضعیت وخیم بسر می برد.
پیشتر ویچسلاف سنتیورین سکرتر دوم سفارت روسیه در اسلام آباد خبر داده بود که گروپ متشکل از 5 کوهنورد در اوایل ماه جولای سفر به قلعه کوه لاتوک-1 را آغاز کردند. اما در اثر سنگ ریزی یک تن از اعضأ گروپ مجروح شد که با دو تن دیگر این گروپ در کمپ باقی ماندند.
الکساندر گوکوف و سرگی گلازونوف تصمیم گرفتند که قله را فتح کنند. حین برگشت با مشکلات مواجه شدند، آنها مجبور شدند که غذا و تجهیزات خود را رها کنند، اما بعداً گوکوف خبر داد که همراه اش از تناب خطا خوده، کشته شده است و خودش در یک سنگ کلان قرار و به کمک نیاز دارد. در هفته گذشته بنا بر مشکلات جوی هلیکوپتر نتوانست به محل واقعه پرواز نماید تا شهروند روسی را نجات بدهد.
این کوهنورد روسی که در جریان صعود به قله لاتوک همنوردش را از دست داده بود، در حال حاضر در بیمارستانی در اسکاردو است و با وجود اینکه از لحاظ جسمی بسیار ضعیف شده است و به سختی صحبت می‌کند، اما دچار یخ زدگی نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала