تلاش کنگره امریکا برای ممانعت از نشست محرمانه ترامپ با پوتین

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر تلاش کنگره امریکا برای ممانعت از نشست محرمانه ترامپ با پوتین
تلاش کنگره امریکا برای ممانعت از نشست محرمانه ترامپ با پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در کنگره امریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای به بررسی گذاشته شده که هدف از آن محکومیت هر نوع انجام "نشست محرمانه" در آینده بین روسای جمهوری امریکا و روسیه است.

به گزارش اسپوتنیک، برخی نمایندگان کنگره امریکا مخالف برگزاری هر نوع نشست محرمانه بین دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه استند و تلاش می‌کنند تا مانع از تکرار آن در آینده شوند.

کاخ سفید، ملاقات جدید ترامپ و پوتین را اعلام کرد - اسپوتنیک افغانستان
کاخ سفید، ملاقات جدید ترامپ و پوتین را اعلام کرد

شیلا جکسون لی عضو مجلس نمایندگان از طرف حزب دموکرات امریکا، پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای بررسی به کنگره ارائه داده که در آن هر نوع نشست سری بین ترامپ و پوتین در آینده محکوم شده است. نویسنده این سند همچنان از رئیس‌جمهور امریکا خواسته تا با کنگره امریکا برای دسترسی به تمامی توافقات صورت گرفته در جریان دیدارش با رئیس‌جمهور روسیه در هلسینکی موافقت کند.
در این سند یادآوری شده که توافقات صورت گرفته بین پوتین و ترامپ، ظاهراً تنها به نفع کرملین بوده است. در این سند آمده است: "طرف روسی بر این عقیده است که توافقات صورت گرفته پاسخگوی منافع کرملین بوده، این در حالی است که رئیس‌جمهور امریکا این مسئله را با مشاورین خود در زمینه امنیت ملی در میان نگذاشته است".
لازم به یادآوری است که روسای جمهوری روسیه و امریکا در تاریخ 16 جولای در پایتخت فنلاند برای نخستین بار نشست کاملی با یکدیگر داشتند که گفت‌وگوهای دو طرف به طور کلی بیش از 4 ساعت به طول انجامید که ابتدا به صورت "رودر رو" انجام شده و سپس با حضور مقامات دو کشور ادامه یافته و بعد از آن پوتین و ترامپ در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала