امکان نجات و احیای روابط میان انقره و واشنگتن

© Sputnik / Andrey Stenin /  مراجعه به بانک تصاویر امکان نجات و احیای روابط میان انقره و واشنگتن
امکان نجات و احیای روابط میان انقره و واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حکومت ترکیه شرط نجات روابط میان انقره و واشنگتن را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Daily Sabah، ابراهیم کالین، سخنگوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت در صورتیکه امریکا بتواند تهدیدهای امنیتی ترکیه را درک کند، امکان نجات و احیای روابط میان انقره و واشنگتن وجود خواهد داشت.

ابراهیم کالین: «روابط میان ترکیه و امریکا را میتوان نجات داد و حتی بهبود بخشید، به شرطی که امریکا تهدیدهای امنیتی ترکیه را جدی بگیرد. ترکیه نمیتواند از اقداماتی که امنیت ملی اش را در داخل و خارج از کشور تهدید میکند، چشم پوشی کند.»

به باور آقای کالین، امکان دارد رئیس جمهور ترامپ نیت خوبی برای روابط با اردوغان و ترکیه داشته باشد. اما این امر تنها در صورتیکه روابط ما بر پایه احترام متقابل و منفعت مشترک برقرار گردد، جواب بلمثل خواهد داشت.

وی افزود: «اقدامات ایالات متحده در سالهای اخیر به اتحاد استراتژیک این کشور با ترکیه ضربه وارد کرد و روابط دو کشور را که در چارچوب منابع مشترک دو کشور بود، تضعیف کرد.ترکیه هیچ نقشی در تضعیف روابط دو کشور نداشت. ترکیه تنها در راستای منافع ملی خود حرکت کرده و همواره حسن نیت خود برای همکاری با امریکا در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را ثابت کرده است.»

قابل یادآوری است، چندی پیش کانگرس امریکا به طور رسمی فروش طیاره جت F-35به ترکیه را به دلیل خرید سیستم های دفاع هوایی اس — ۴۰۰ آن کشور از روسیه متوقف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала