افرادی که با گروه‌های مسلح پیوند دارند از لست نامزدان حذف می‌شوند

© Photo / IEC Afghanistan Facebookافرادی که با گروه‌های مسلح پیوند دارند از لست نامزدان حذف می‌شوند
افرادی که با گروه‌های مسلح پیوند دارند از لست نامزدان حذف می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون ویژۀ بررسی و شناسایی افرادی که عضویت یا رهبری گروه‌های مسلح غیر قانونی را دارند می‌گوید که به زودی نام‌های شماری از نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان که با گروه‌های مسلح غیر قانونی رابطه دارند از فهرست نامزدان بیرون خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز،عزیزالله آریایی، رئیس این کمیسیون گفت:"یک تعداد افرادی که واقعا به همین مسایل دست زده اند و بالای شانه های مردم سال ها استوار بودند، ظلم را روا دیدند، حالا انتظار مردم همین خواهد بود که از شانه های شان حداقل پایین شوند".
رئیس این کمیسیون می‌گوید که در این باره نزدیک به دوصد شکایت به این کمیسیون رسیده اند و پس از بررسی تا اوایل هفته آینده نام‌های این افراد اعلام خواهد شد.
عزیزالله آریایی می‌گوید که شکایت‌هایی در برابر برخی از اعضای کنونی مجلس نماینده گان نیز ثبت شده اند.
این کمیسیون نزدیک به دو صد شکایت را بررسی می‌کند، رئیس این کمیسیون می‌گوید که بسیاری از این شکایت‌ها در باره وابسته‌گی برخی از نامزدان انتخابات مجلس نماینده‌گان با گروه‌های مسلح غیر مسوول استند.

پیشنهاد کمیسیون انتخابات برای تعویق انتخابات پارلمانی در غزنی - اسپوتنیک افغانستان
پیشنهاد کمیسیون انتخابات برای تعویق انتخابات پارلمانی در غزنی

عزیزالله آریایی، رئیس این کمیسیون گفت:"یک تعداد افرادی که واقعا به همین مسایل دست زده اند و بالای شانه های مردم سال ها استوار بودند، ظلم را روا دیدند، حالا انتظار مردم همین خواهد بود که از شانه های شان حداقل پایین شوند".
و اما کمیسیون ویژه افرادی را که عضویت و یا رهبری گروه های مسلح غیر مسوول را دارند چی گونه شناسایی می کند؟.
آریایی می افزاید:"دست داشتن فرد در گسترش نا امنی‌ها، دوم انجام جرایم سازمان یافته، طبیعی است که جرایم سازمان یافته از جمله مثلا ترور و اختطاف و امثال ازی مواردی نیستند که بدون سلاح ممکن باشه".
این کمیسیون از نماینده‌گان وزارت دفاع ملی، امور داخله ، ریاست عمومی امنیت ملی، ادارۀ ارگان‌های محلی و کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی ساخته شده است و تصمیم‌های این کمیسیون بر بنیاد رأی اکثریت اعضا گرفته خواهند شد.
یوسف رشید، رئیس اجرایی بنیاد انتخابات آزاد و عادلانه افغانستان گفت:"ازی فرصت به عنوان یک فرصت سیاسی استفاده نشه. یعنی ابزاری ازی استفاده نکنند. هرگاه چنین کاری صورت بگیره، این خودش یک تمسخری به عدالت خواهد بود".
در این میان شماری از شهروندان با پشتیبانی از این تصمیم از حکومت می‌خواهند که در این باره بی طرف بماند.
رئیس کمیسیون ویژه می‌گوید که آوازه هایی وجود دارند که آن نامزدان انتخابات مجلس نماینده گان که در برابر شان شکایت وجود دارد می کوشند تا با دادن رشوه به کارمندان کمیسیون رسیده‌گی به شکایت‌های انتخاباتی نام های شان را بیرون بکشند، اما هشدار می‌دهد که چنین تلاش‌ها می توانند به زیان آنان تمام شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала