نیکی هیلی: روسیه هرگز دوست امریکا نخواهد بود

© AP Photo / Cliff Owenنیکی هیلی: روسیه هرگز دوست امریکا نخواهد بود
نیکی هیلی: روسیه هرگز دوست امریکا نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیکی هیلی نماینده ایالات متحده امریکا در سازمان ملل ابراز داشت که واشنگتن به مسکو اعتماد ندارد و "روسیه هرگزدوست ما بوده نمی تواند".

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شبکه تلویزیونی CBN نماینده امریکا سازمان ملل متحد گرچه تاکید کرد "روسیه هرگز قرار نیست دوست ما باشد" اما نگرانی‌ها درباره ملاقات دونالد ترامپ و کنفرانس خبری با پوتین در هلسینکی را کم‌اهمیت دانست.
هیلی در مصاحبه تلویزیونی با سی‌بی‌ان گفت: ما به روسیه اعتماد نداریم. ما به پوتین اعتماد نداریم. هرگز هم نخواهیم داشت. آنها هرگز قرار نیست دوستان ما شوند. این یک حقیقت است.
هیلی در ادامه افزود: اما معتقدم، که رئیس‌جمهوری امریکا اگر با پوتین یا هر رهبر دیگری نشست داشته باشد، اینها چیزهایی است که باید اتفاق بیفتد. نشست ترامپ در هلسینکی باید مدت‌ها پیش انجام می‌شد. 

نیکی هیلی: روسیه بدون تغییر در سیاستش دوست ما نخواهد بود - اسپوتنیک افغانستان
نیکی هیلی: روسیه بدون تغییر در سیاستش دوست ما نخواهد بود

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا به خاطر عملکردش در نشست هلسینکی با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین که در نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی امریکا درباره مداخله انتخاباتی روسیه در سال 2016 تردید ایجاد کرد، شدیدا مورد انتقاد قرار گرفته است. ترامپ از ‌آن زمان بارها در تلاش‌ برای لاپوشانی آن اظهارات، رسانه‌ها را مکررا به عدم پوشش منصفانه آن ملاقات متهم کرده و تاکید دارد مداخله روسیه یک "شوخی بزرگ" است.
ترامپ زمانی نیز گفته بود که همکاری با روسیه به نفع امریکاست.
او پیش از ترک امریکا به مقصد فنلاند برای دیدار با پوتین، گفته بود که پوتین را دشمن نمی‌داند. ترامپ به خبرنگاران گفت: امیدوارم، روزی، شاید او دوست شود. ممکن است این اتفاق رخ دهد.
با این حال نیکی هیلی تاکید کرد، اظهارات ترامپ درباره روسیه اصلا موجب نگرانی او نیست. بلکه بیشتر نگران سیاست‌های این دولت در قبال روسیه است که برای اوخوشایند نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала