کوچی: مردم افغانستان منتظر عذرخواهی نیروهای شوروی اند

CC BY 4.0 / The Federation Council / کوچی: مردم افغانستان منتظر عذرخواهی نیروهای شوروی اند
کوچی: مردم افغانستان منتظر عذرخواهی نیروهای شوروی اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر افغانستان در روسیه در نشست با نمایندگان حزب لیبرال دموکرات روسیه در مجلس دوما گفته است که به رسمیت شناختن دولت افغانستان توسط اتحادیه جماهیر شوروی در سال 1978 و سپس ورود نظامیان شوروی به افغانستان یک اشتباه بوده و مردم افغانستان هنوز هم منتظر عذرخواهی از طرف نیروهای شوروی استند.

به گزارش اسپوتنیک، داکتر عبدالقیوم کوچی، سفیر کبیر جمهوری اسلامی افغانستان در روسیه در نشستی که با نمایندگان حزب لیبرال دموکرات روسیه در مجلس دومای این کشور داشت، گفت: "ما علاقه‌مند استیم که رابطه ما با روسیه توسعه یابد و اشتباهات گذشته تکرار نشود. به عنوان مثال اشتباهات که در سال 1979 صورت گرفت و در سال 1978 (در افغانستان) نیروهای چپی به قدرت رسیدند که در واقع آنها نیروهای چپی نبودند، آنها تنها یک آرزو داشتند — رسیدن به قدرت.با به رسمیت شناختن دولت امین و تره‌کی که یک دولت مستقل نه بلکه یک دولت دست نشانده بود، اتحاد جماهیر شوروی اشتباه اول را انجام داد.

ضمیر کابلوف: روسیه از هیچ کسی پوزش نخواهد خواست - اسپوتنیک افغانستان
ضمیر کابلوف: روسیه از هیچ کسی پوزش نخواهد خواست

اشتباه دوم — ورود نیروهای اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان بود، زیرا با ورود این نیروها در افغانستان، بیش از 2 میلیون افغان و تعداد زیادی از سربازان اتحاد جماهیر شوروی در نتیجه جنگ‌ها کشته شدند. در نتیجه این همه زیر ساخت‌ها کشور ما نابود شد. ملت ما آنچه که ما آنرا جهاد بزرگ می‌خوانیم، انجام می‌داد".
کوچی افزود: "چنین حوادث بین کشورهای همسایه رخ می‌دهد اما در حال حاضر انتظار داریم تا دولت روسیه از مردم افغانستان معذرت خواهی کند و این بیانیه می‌تواند باعث تحکیم و تقویت روابط ما شود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала