سربازان سوریه به سرحدات اسرائیل نزدیک شدند

© AFP 2023 / Jalaa Mareyسربازان سوریه به سرحدات اسرائیل نزدیک شدند
سربازان سوریه به سرحدات اسرائیل نزدیک شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسرائیل حالا در فکر ایجاد منطقه حائل در ارتفاعات جولان شده است.

به گزارس اسپوتنیک به نقل از سخنان نضال سعید آل السابع تحلیلگر سیاسی اهل لبنان، فعلاً اسرائیل طرحی برای ایجاد منطقه حائل در بلندی های جولان دارد. منطقه حائل منطقه ای در میان دو یا چند ناحیه (گرچه اغلب اوقات میان کشور‌ها) می باشد و با توجه به نقش حائلیت خود باعث جدائی و عدم اتصال آن‌ها می‌شود، مناطق سرحدی و غیرنظامی نمونه مناطق حائل هستند.

حمله اسرائیل به پایگاه‌های‌ نظامی سوریه - اسپوتنیک افغانستان
ارتش اسرائیل دلیل حمله به پایگاه‌های نظامی سوریه را توضیح داد
وی در این خصوص گفت: "در سال های اخیر، اسرائیل از ستیزه جویان مخالف سوریه حمایت می کند. آنها اقدام به تشکیلاتی در امتداد سرحد با ارتفاعات جولان شده اند. اسرائیلی ها می خواستند منطقه ی حائل ایجاد کنند تا با اردوی جنوب لبنان تماس نگیرند".
اسرائیل برای جذب نمایندگان مخالفین سوریه، آنها را به کنفرانس های مختلف دعوت کرد، جلسات در سفارت آمریکا در اردن برگزار نمود. در نتیجه، برخی از سیاستمداران داخل سوریه به منافع اسرائیل توجه نمودند.
تل آویو حاضر به عقب نشینی از طرح خود نیست، زیرا پیشرفت های ارتش سوریه موجب بررسی مجدد برگشت ارتفاعات جولان میگردد که خط حائل بین این دو کشور میباشد.
Cuba - اسپوتنیک افغانستان
کیوبا: اسرائیل باید از جولان خارج شود
اعلام گردیده است هر سرباز سوری که داخل منطقه غیر نظامی بین دوکشور گردد، تحت تهدید مرگ قرار خواهد گرفت.
نضال السابع تحلیلگر لبنانی گفت که اردوغان یک ضامن ثبات در مرز با ترکیه است. اواجازه نمی دهد که جزوتام های کردی ایجاد گردد که میتواند به نوبه خود وضع منطقه را برهم بزند.
جنگ های داخلی به کمک کشور های غربی و عربی در سوریه از مارچ 2001 بدین سو ادامه دارد. بر اساس گزراشات سازمان ملل متحد، در این مدت 220 هزار تن کشته شده اند. مذاکرات بر سر حل این بحران، در آستانه و ژنو برگزار می‌شود. امریکا از سال 2014 در خاک سوریه، بدون موافقت دولت این کشور، در برابر داعش عملیات نظامی راه‌اندازی می‌کند. روسیه از سپتامبر 2015 بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала