معاون وزیر امور خارجه امریکا به دیدار کرزی رفت + عکس

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر معاون وزیر امور خارجه امریکا به دیدار کرزی رفت + عکس
معاون وزیر امور خارجه امریکا به دیدار کرزی رفت + عکس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
الیس ویلز، معاون وزارت امور خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی پس از سفرش به پاکستان، با حامد کرزی، رییس جمهور اسبق افغانستان دیدار کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزی رئيس جمهور پیشین افغانستان شام روز یکشنبه خانم الیس ویلز، معاون وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی را به حضورش پذیرفت.
درحالی‌ست که خانم ویلز به روز دوشنبه هفتۀ گذشته، وارد اسلام‌آباد شد و با مقام‌های ارشد آن کشور مشمول جنرال قمر جاوید باجوه، رییس ارتش پاکستان دیدار کرد.
مسؤولان در دفتر مطبوعاتی رییس جمهور اسبق کشور می‌گویند که آقای کرزی با معاون وزارت خارجه و سفیر امریکا در کابل دیدار کرده‌است.  

به اساس اطلاعات به دست آمده، رییس جمهور اسبق کشور با مقام‌های امریکایی روی وضعیت جاری در افغانستان، منطقه و پروسۀ صلح کشور بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

اطلاعات بیش‌تر در مورد دیدار مقام‌های امریکایی با حامد کرزی، رییس جمهور سابق کشور اطلاعات در دست‌رس نیست.

دیدار مقام‌های امریکایی در حالی‌ با مقام‌های افغان و پاکستانی صورت می‌گیرد که در این اواخر تلاش‌های دولت افغانستان برای گفت‌وگو با گروه طالبان افزایش یافته‌است.

قبل از نیز شورای عالی صلح کشورمان گفته بود که مذاکرات مستقیم با گروه طالبان احتمالا در هفتۀ جاری آغاز ‌گردد.

هرچند تا هنوز در این مورد اطلاعات موثق در دست نیست که آیا مذاکرات صلح با گروه طالبان آغاز می‌شود یاخیر؛ اما منابع می‌گویند که یک نشست بزرگ علمای دین در مورد جنگ افغانستان در جریان هفتۀ جاری در جده مرکز عربستان سعودی برگزار می‌گردد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала