بازار پر رنگ مواد مخدر در عربستان سعودی

© AFP 2023 / STRبازار پر رنگ مواد مخدر در عربستان سعودی سعودی
بازار پر رنگ مواد مخدر در عربستان سعودی سعودی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تجارت مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان در عربستان سعودی که بازار مهمی برای مواد مخدر در غرب آسیا به شمار می‌رود روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پایگاه اینترنتی الخلیج آنلاین، مسئولان مبارزه با مواد مخدر عربستان سعودی دیروز دوشنبه اعلام کردند تلاش قاچاقچیان مواد مخدر برای قاچاق بیش از پنج میلیون قرص روان‌گردان در شرق این کشور ناکام شد.
اداره عمومی مبارزه با مواد مخدر سعودی در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت: اداره مبارزه با مواد مخدر در منطقه شرق عربستان با همکاری اداره گمرکات سعودی توانست دو نفر را که پنج میلیون و هفتصد و بیست و شش هزار و صد و پنجاه و پنج قرص روان‌گردان در اختیار داشتند، دستگیر کند.
گفتنی است عربستان سعودی بازار مهمی برای مواد مخدر در خاورمیانه (غرب آسیا) به شمار می رود به طوری که خبرگزاری عربستان سعودی (واس) به نقل از وزارت داخله عربستان سعودی اعلام کرد: مسئولان امنیتی در سال 2017 توانسته اند مقادیر بسیار زیادی مواد مخدر کشف و ضبط کنند و صدها نفر از قاچاقچیان مواد مخدر و تاجران مواد ممنوعه را بازداشت کنند.
وزارت داخله سعودی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: یک هزار و ششصد و بیست و هشت متهم، که پانصد و هشتاد و نه نفر آنان تابعیت عربستان سعودی دارند؛ بازداشت شده اند. همچنین هزار و سی و نه متهم که تابعیت چهل و یک کشور جهان را دارند به دلیل ارتکاب جرائم قاچاق و انتقال و توزیع و رواج مواد مخدر و قرص های روان‌گردان دستگیر شده اند.
در این بیانیه همچنین آمده است: مقادیر زیادی مواد مخدر از جمله بیش از بیست و یک میلیون قرص «ام ویتامین» (کپتاگون) و نوزده تُن «حشیش» و دوازده کیلوگرم «هروئین » و219 کیلوگرم «کوکائین» و بیست و سه کیلوگرم انواع دیگر مواد مخدر و یک میلیون و 500 هزار قرص روان‌گردان کشف و ضبط شده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала