ایران راه مقابله با امریکا را یافت

© Sputnik / Sergey Mamontovایران راه مقابله با امریکا را یافت
ایران راه مقابله با امریکا را یافت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایران تلاش دارد تا با بکارگیری روش های گوناگون اقتصادی راه مقابله با تحریم های امریکایی را پیدا نماید.

به گزارش اسپوتنیک، ایران به شرکت های خصوصی اجازه صادرات نفت را داده است. به این ترتیب، مقامات قصد دور زدن از تحریم های را دارد که ایالات متحده وعده داده در آینده نزدیک مجددا علیه این کشور اعمال نماید.
به گفته معاون اول رئیس جمهور ایران، اسحاق جهانگیری، نفت خام از طریق مبادلات به فروش می رسد، بنابراین شرکت های خصوصی قادر خواهند بود آن را خریداری و سپس آن را تحت یک طرح کاملا شفاف صادر کنند.
او اشاره کرد که بخشی از نفت — حدود 60 هزار بشکه در روز — و به همین ترتیب به گونه تجارتی عرضه می شود که به طور خاص برای صادرات محصولات نفتی در نظر گرفته شده است. وی افزود: "ما می خواهیم تلاش های امریکا برای متوقف کردن صادرات نفت ایران را شکست دهیم."
به این ترتیب بعد از گذشت 20 سال از شکل‌گیری ایده اولیه راه‌اندازی بورس انرژی ایران، اکنون فرصتی برای عرضه نفت خام در بستر شفاف بورس شکل گرفته است. این فرصت در شرایطی از سوی دولت ایران در حال شکل‌گیری برای فعالان بخش خصوصی است که در جو سیاسی فعلی، چالش‌هایی بر سر راه اجرایی شدن آن قرار دارد.
از سوی دیگر،برایان هوک، مشاور سیاستگذاری وزارت خارجه امریکا می گوید در آستانه وضع تحریم های امریکا علیه ایران تاکنون 50 کشور از قصد خود برای کاهش فعالیتها در ایران خبر داده اند.
به گفته این مقام امریکایی هدف واشنگتن از اعمال فشار بر ایران تغییر رژیم این کشور نیست و ایالات متحده تنها تلاش می کند رفتار رهبری ایران را تغییر دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала