امریکا: طالبان زیان‌های سنگین مالی در حملات هوایی دیده‌اند

© US Air Forceامریکا: طالبان زیان‌های سنگین مالی در حملات هوایی دیده‌اند
امریکا: طالبان زیان‌های سنگین مالی در حملات هوایی دیده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک مقام امریکایی می‌گوید که نیروی هوایی افغانستان، همچنان به توانایی‌های تازه در عملیات‌های‌شان می‌افزایند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، جنرال لینس بنج، معاون فرماندهی نیروهای امریکایی در افغانستان، میگوید که تا به پیش آغاز آتشبس یکجانبه با گروه طالبان افغان، نیروهای امریکایی،154موضع طالبان را بمباران و نابود کردند و به ارزش 45میلیون دالر به این گروه زیان وارد شد.
این جنرال امریکایی می‌گوید که اکنون بیشتر منابع تمویلی گروه طالبان از جمله کارخانه‌های تولید مواد مخدر در هیچ‌جایی از افغانستان، مصوون نیستند.
او همچنان از نیرومندشدن تدریجی نیروهای هوایی کشور خبر می‌دهد و می‌گوید که 19 حملۀ هوایی بر پایگاه‌های طالبان، ازسوی این نیروها انجام داده‌اند و در نتیجه‌ی فعالیت‌های ضد مخدرات نیروهای افغانستان، حدود 11میلیون دالر به طالبان زیان وارد آمده‌است.
این جنرال امریکایی گفت: "نیروی هوایی افغانستان، همچنان به توانایی‌های تازه از پرتاب بم‌های هدایت‌شده لیزری گرفته تا مبارزه هوایی برای تکمیل چرخ‌بال یو ایچ —‌60 به عملیات خود ادامه می‌دهند".
او افزود که این یک نیروی هوایی‌ است که هرروز بهتر می‌شود.

US President Donald Trump announces his strategy for the war in Afghanistan during an address from Fort Myer, Virginia, US, August 21, 2017. - اسپوتنیک افغانستان
امریکا طالبان و حامیان شان را به حملات هوایی تهدید کرد

او اضافه کرد که بر بنیاد راهبرد تازه‌ی رئیس‌جمهور این کشور برای آسیای جنوبی و افغانستان، آماج قراردادن منابع طالبان، یکی‌از موارد تازه این راهبرد است.
فشار برای مصالحه
وی در این باره گفت: "تمام هدف در مبارزات هوایی‌مان این است تا بر طالبان فشار وارد کنیم تا به مصالحه بیایند و کمک کنیم تا درک کنند که صلح برای‌شان بهترین گزینه است".
وی افزود: "ما آنان (طالبان) را از زمستان تا به‌حال زیر فشار قرار داده‌ایم و پیش‌از برگزاری آتش‌بس اخیر، ما توانسته‌ایم که 154موضع طالبان را نابود سازیم".
او تأکید کرد که نیروهای هوایی افغانستان در این حملات هوایی نیز سهیم بودند و 19حمله‌ی هوایی در برابر منابع مالی طالبان، راه‌اندازی کرده‌اند که این هدف‌ها شامل مرکز تولید مواد مخدر، محل نگهداری و قاچاق، انبارهای جنگ‌افزار و مواد انفجاری و مرکزی‌های فرماندهی‌شان بوده‌است.
او در ادامه‌ گفت که راهبرد تازه برای ما اجازه می‌دهد تا فشارهای نظامی را افزایش دهیم که این سبب فشارهای دیپلماتیک و اجتماعی نیز شده‌اند و مردم در سراسر این کشور، خواهان صلح شده‌اند.
نبود تلفات غیرنظامیان
معاون فرماندهی نیروهای امریکایی در افغانستان می‌گوید که با وجود 154حمله‌های هوایی بر طالبان، تاکنون هیچ‌شواهدی وجود ندارد که در جریان این حمله‌ها، غیرنظامیان آسیب دیده باشند.
وی در این باره می‌گوید: "حمله‌های‌مان بسیار به‌گونه‌ی مشخص هدف‌ها را آماج قرار داده‌اند تا به غیرنظامیان آسیب نرسد".
وی افزود که اگر طالبان وارد مصالحه با حکومت افغانستان و نیز آتش‌بس را تمدید نکنند، نیروهای ائتلاف به حملات‌شان علیه این گروه، ادامه خواهند داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала