دومین کاروان صلح‌خواهان با پای پیاده راهی کابل شد

© Sputnikدومین کاروان صلح‌خواهان با پای پیاده راهی کابل شد
دومین کاروان صلح‌خواهان با پای پیاده راهی کابل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از رسیدن اعضای کاروان صلحخواهان از هلمند به کابل، این دومین کاروان صلحخواهان است که با اشتراک دهها جوان از ولایت کنر به سوی کابل حرکت کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک کاروان صلح‌خواهان دیروز دوشنبه (۴ سرطان) از ولایت کنر با پای پیاده به‌سوی کابل حرکت کرده که ده‌ها تن از جوانان کنری اعضای این کاروان می‌باشند.
هدف از این حرکت مدنی، پشتیبانی از خواست‌های صلح‌جویانه حرکت مردمی صلح است که از ولایت هلمند به کابل آمده‌است.
در کنار این، گروهی از جوانان مهاجر کشور از پاکستان نیز به کابل آمده‌اند و می‌گویند که هدف‌شان رسانیدن پیام صلح است.
این درحالی است که در دومین‌روز گردآمدن اعضای کاروان صلح‌خواهان هلمند در برابر دفتر سازمان ملل در کابل، صلح‌خواهان پاسخ سازمان ملل را برای حل معضل جنگ و پایان‌دادن به خشونت‌ها در افغانستان قانع‌کننده نمی‌دانند و بر اقدامات در این راستا تأکید می‌ورزند.

روز دوشنبه، پس‌از آن‌که اعضای کاروان صلح‌خواهان، اعتراض سه‌روزه‌ی‌شان را در برابر دفتر سازمان ملل در کابل آغاز کردند، این دفتر از خواست‌های آنان استقبال کرد.
از آغاز اعتراض‌های این صلح‌خواهان، اکنون سه‌ماه می‌گذرد. در سوم ماه حمل بود که یک ورزشگاه در شهر لشکرگاه ولایت هلمند آماج حمله‌ی هراس‌افگنی قرار گرفت و در آن شانزده تن جان باختند و بیش‌از  ۵۰تن دیگر زخمی شدند.
پس ‌از این رویداد، جوانان در هلمند در اعتراض به حمله‌های هراس‌افگنی و برقراری آتش‌بس، اعتراض‌های‌شان را آغاز کردند.

کاروان صلح خواهان هلمندی در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو نابینای کاروان صلح‌خواهان: اول صلح بعد بینایی چشمانم!

از آن زمان تاکنون، این صلح‌خواهان روش‌های اعتراضی متفاوتی را برای دست‌یابی به خواست‌های‌شان امتحان کرده‌اند.
از تحصن در ولسوالی‌های هلمند گرفته تا پیاده پیمودن مسیر هلمند — کابل و اکنون‌هم در برابر دفتر سازمان ملل متحد در کابل گردهم آمده‌اند.
این صلح‌خواهان، می‎گویند تا زمانی‌که به خواست‌های‌شان پاسخ مثبت داده نشود، به حرکت‌های‌شان ادامه خواهند داد.
محمد نیک‌زاده، مسؤول مالی حرکت مردمی صلح، می‌گوید که از آغاز این حرکت تاکنون نان آب آنان به دوش مردم بوده و باشنده‌گان کابل آنان را از لحاظ مالی کمک کرده‌ اند.
آقای نیک‌زاده، می‌افزاید که بارها از سوی حکومت گفته شده‌است که به آنان پول و نان فراهم شود، اما این حرکت به چنین خواست‌های حکومت پاسخ رد داده‌است.
با این‌همه، طالبان در اعلامیه‌‍یی، این حرکت مردمی صلح را یک دسیسه‌ی امریکایی می‌دانند.

اعلام آتش بس یک‌ساله از جانب رئیس‌جمهور غنی - اسپوتنیک افغانستان
اعلام آتش بس یک‌ساله از جانب رئیس‌جمهور غنی

پس‌از دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در کابل، قراراست که این صلح‌خواهان دربرابر سفارت‌های کشورهای به‌گفته‎ی آنان دخیل در جنگ افغانستان، نیز با پیام‌های صلح‌جویانه‌شان تجمع نمایند.

قابل ذکر است که محمد اشرف غنی، در دومین روز رسیدن کاروان صلح‌خواهان هلمندی به کابل، با آنها دیدار نموده خواست‌های شان را مشروط قبول نمود.

رئیس جمهور کشور در این دیدار گفت که وی آماده است آتش‌بس یک‌ساله میان حکومت و طالبان اعلام کند، اما مشروط بر اینکه رهبری طالبان نیز این آتش‌بس را پذیرفته به آن متعهد باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала