پلان خطرناک داعش در افغانستان

© AFP 2023 / HO / Al-Baraka newsپلان خطرناک داعش در افغانستان
پلان خطرناک داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
داعش با حملاتی خونین می خواهد جاگزین طالبان در افغانستان شود.

اسپوتنیک به نقل از اطلس، رئیس جمهور اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان با تلاش های عجیب برای کشاندن طالبان به میز مذاکره، و ارائه پیشنهادات بی سابقه به این گروه، کارشناسان می گویند که قرار است که داعش جای گروه طالبان را در جنگ افغانستان پر کند و خشونت‌ها با شدت بیشتر در این کشور ادامه یابد.

پاکستان: امریکا داعش را به مرز های افغانستان منتقل کرد - اسپوتنیک افغانستان
پاکستان: امریکا داعش را به مرز های افغانستان منتقل کرد
به گزارش دویچه وله؛ گروه داعش که پنج سال پیش به فعالیت آغاز کرد، حالا به یکی از گروه‌های خطرناک تروریستی در افغانستان تبدیل شده و حملات خونین را در شهرها و روستاها انجام می‌دهد. اکنون این گروه بیشتر در ولایت ننگرهار و لغمان در جنوب شرق و جوزجان در شمال افغانستان فعالیت دارد.
در حالی که انتظار نمی رفت داعش به این سرعت در افغانستان رشد کند، اما حالا این گروه در چندین ولایت فعالیت دارد، از جوانان سربازگیری می‌کند و به یک گروه خطرناک برای امنیت ملی افغانستان تبدیل شده است.
استخراج معادن/ منبع اصلی درآمد داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
استخراج معادن/ منبع اصلی درآمد داعش در افغانستان
حکومت افغانستان اعلام کرده است که گروه داعش و القاعده که گروه‌های تروریستی خارجی هستند به هیچ وجه شامل آتش بس دولت نمی‌شوند، بنابراین حملات تهاجمی نیروهای دولتی علیه این گروه‌ها ادامه دارد و در این راستا ایالات متحده امریکا حکومت افغانستان را یاری می‌کند.
نیروهای امنیتی افغانستان بارها گفته‌اند که داعش همان طالبانی است که پرچم سفید خودرا به پرچم سیاه داعش تغییر داده و در برابر نیروهای امنیتی می‌جنگند.
دیگر اینکه داعش گروه مذهبی اهل تشیع در افغانستان را هدف قرار می‌دهد و در سال‌های اخیر بارها بر مساجد و مراکز مذهبی شیعیان در افغانستان حمله کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала