وزیردفاع امریکا از چین دیدن می کند

© REUTERS / Eric Vidalوزیردفاع امریکا از چین دیدن می کند
وزیردفاع امریکا از چین دیدن می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع چین اعلام کرد 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا بنا به دعوت 'وی فنگ هه' عضو شورای دولتی و وزیر دفاع چین، از روز سه شنبه تا پنجشنبه 26 تا 28 جون به چین سفر می‎کند.

به گزارش اسپوتنیک،رن گوئو چیانگ' سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع چین ضمن اعلام این مطلب افزود: در این مدت رهبران دولت و ارتش چین جداگانه با وی دیدار کرده و دو طرف درباره روابط دو ارتش و مسایل مورد توجه دو کشور تبادل نظر خواهند کرد.
او گفت: توسعه سالم و باثبات روابط ارتش‎های چین و امریکا با منافع مشترک دو کشور منطبق بوده و از جمله انتظارات عمومی جامعه بین‎المللی است.
سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع چین اعلام کرد چین به توسعه روابط نظامی با امریکا بسیار اهمیت می دهد و امیدوار است امریکا نیز با چین در یک مسیر به پیش برود و برای تبدیل روابط ارتش دو کشور به عاملی مهم و باثبات برای روابط دو کشور، تلاش کند.
سفر وزیر دفاع امریکا به چین در شرایطی است که دو کشور بر سر دریای جنوبی و عبور کشتی ها و ناوهای یکدیگر در این دریا با یکدیگر مناقشه دارند.
چین دریای جنوبی را بخشی از آبهای خود می داند اما امریکا بر حق کشتیرانی در این دریا به عنوان آبهای بین المللی تاکید دارد.
دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود سهو نیم میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را دربر می‌گیرد.
پس از پنج اقیانوس جهان این دریا بزرگ‌ترین ناحیه دریایی جهان است.

ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌ هایش در رفت ‌و آمد در این دریا تاکید می‌ورزد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала