امریکا در جستجوی میانجی با طالبان است

© Fotolia / Wasin Pummarinواشنگتن
واشنگتن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امریکا برای کمک به صلح گروۀ گفت‌وگو کننده با طالبان را ایجاد کرده است.

الیز ویلز، معاون وزارت خارجه امریکا می‌گوید که برای کمک به روند صلح گروۀ را برای ایجاد تماس با طالبان ایجاد کرده است که در واشنگتن و در سفارت امریکا در کابل کار کنند.
اسپوتنیک به نقل از طلوع، ایالات متحده امریکا، برای تمرکز بیشتر بر روند صلح افغانستان، یک گروه گفت‌وگو کننده را ایجاد کرده است.

حمایت امریکا از تمدید آتش‌بس حکومت افغانستان با طالبان - اسپوتنیک افغانستان
حمایت امریکا از تمدید آتش‌بس حکومت افغانستان با طالبان
الیز ویلز معاون وزیرخارجۀ ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی در یک نشست کمیتۀ روابط خارجی مجلس نمایند‌ه‌گان امریکا، هشدار داد که اگر طالبان آمادۀ گفت وگو و صلح نشوند، باید بدانند که از راه جنگ پیروز نخواهند شد: «ایالات متحده امریکا روشن ساخته است که آماده است تا گفت وگوهای مستقیم را بین حکومت افغانستان و طالبان تسهیل، از آن حمایت و در آن شرکت نماید. ما به پایان رسیدن جنگ در افغانستان از تلاش‌های همه جانبه شامل در گفت وگوها پشتیبانی می‌کنیم».
این مقام امریکائی، می‌افزاید که وجود پناهگاه‌های رهبران طالبان در پاکستان باعث شده‌اند تا آنان فشار روزمرۀ جنگ را حس نکنند: «آنان یعنی رهبران طالبان فشار روز مرۀ جنگ را حس نکرده اند و روی همین دلیل، حاضر نشده اند تا به میز گفت وگو بنشینند».
امریکا از طالبان خواست تا با دولت افغانستان همکاری کنند - اسپوتنیک افغانستان
امریکا از طالبان خواست تا با دولت افغانستان همکاری کنند
الیوت انگل، عضو کمیتۀ روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا نیز افزود: «اگر امریکا می‌تواند با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی گفت وگو کند، گفت‌وگو با طالبان نیز می‌تواند امکان پذیر باشد».
در همین حال، ریچاردکریپ ویل، معاون قوماندانی مأموریت پشتیبانی قاطع ناتو فشار نظامی را برای کشانیدن طالبان بر میز گفت وگوها یک نیاز می‌داند: «شما از سه فشار که رئیس جمهور غنی باور دارد در نهایت طالبان را برمیز گفت وگوها خواهند کشانید، آگاه استید. فشار اجتماعی، یعنی برگزاری انتخابات، فشار دیپلوماتیک از سوی ناتو و جامعه جهانی و فشار نظامی که از سوی ما بر این گروه وارد می‌شود.»
از سویی دیگر، زلمی خلیلزاد، سفیر پشین امریکا در کابل به رادیو آزادی گفته است که پاکستان می‌خواهد گفت‌وگوهای صلح آغاز شود تا فشارهای بین‌المللی را براسلام آباد کاهش دهد و به گفته او، پاکستان به طالبان گفته است در بحث‌ها شریک شوید، اما صلح نکنید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала