واکنش مسکو به تمدید آتش بس از جانب کابل

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به تمدید آتش بس از جانب کابل
واکنش مسکو به تمدید آتش بس از جانب کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه با نشر یک اعلامیه، موقف رسمی این کشور را در رابطه با تمدید آتش بس از طرف رئیس جمهور غنی، اعلام نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه نشرشده در سایت وزارت خارجه روسیه آمده است: از اعلامیهٔ محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان مبنی بر تمدید ژریم آتش بس اعلام‌شده توسط حکومت افغانستان به مناسبت پایان ماه رمضان، استقبال می‌کنیم.

این مهم است که رژیم آتش بس بر گروه‌های بین‌المللی فعال تروریستی در افغانستان چون داعش، اعمال نمی‌شود.

امیدواریم که این ابتکار عمل کابل انگیزه‌یی باشد برای جنگ برادرکشی در خاک رنجدیده افغانستان، و برای آغاز مذاکرات صلح پروسه آشتی ملی کمک کند.

پس از نشست عالمان دین در کابل و فتوای آنان در باره حرام بودن حمله‌های هراس افگنانه در افغانستان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان یک آتش بس یک هفته یی اعلام کرد، سپس طالبان سه روز عید را آتش بس اعلام کردند و این رویداد با استقبال بسیاری ها رو به رو شد.

این در حالیست که رئیس جمهور غنی روز شنبه، ۲۶ جوزا در یک بیانیه تلویزیونی اعلام کرد که آماده است که با طالبان مذاکرات همه جانبه‌ای را انجام دهد و حاضر است درباره همه مسائل مورد نظر از جمله حضور نیروهای خارجی در خاک افغانستان مذاکره کند، و رژیم آتش بس را برای ده روز دیگر تمدید کرد.

او همچنین به نیروهای امنیتی دستور داد تا در "مقابل هر نوع حمله و تعرض، برای تأمین امنیت مردم و دفاع از وطن، آمادگی قاطع و همه جانبه را داشته باشند".
آقای غنی با اشاره به روبوسی و آغوش‌گشایی نیروهای دولتی و طالبان در جریان مراسم عید فطر گفته این صحنه‌ها تمایل هر دو طرف برای برقراری صلح را اثبات می‌کند.
رئیس جمهور افزود: "در جامعه جهانی هم در مورد صلح افغانستان اجماع وجود دارد."
به گفته وی، در جریان آتش‌بس، طالبان اجازه دارند که کمک های صحی و انسان‌دوستانه دریافت کنند و زندانیان طالبان هم اجازه ملاقات با اعضای خانواده خود را خواهند داشت.
همچنان دولت افغانستان روز شنبه در حرکتی که می‌تواند نشانه‌ای از حسن نیت برای آغاز مذاکرات باشد، ۴۶طالب زندانی را آزاد کرد.    

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала