ادامه تمرینات نظامی مشترک امریکا باوجود مذاکرات با کوریای شمالی

© AP Photo / Eugene Hoshikoادامه تمرینات نظامی مشترک امریکا باوجود مذاکرات با کوریای شمالی
ادامه تمرینات نظامی مشترک امریکا باوجود مذاکرات با کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع جاپان اعلام نموده است که کشورش تصمیم ندارد تا درمورد تمرینات مشترک نظامی با ایالات متحده امریکا تجدید نظر نماید.

به گزارش اسپوتنیک، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع جاپان در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: "پیش از این در گفتگو با متیس (وزیر دفاع امریکا) تایید شده بود که تمرینات نظامی جاپانی —امریکایی را مثل گذشته به‌طور کامل برگزار خواهیم کرد".

قبل از این گزارش شده بود که ایالات متحده امریکا تصمیم گرفته است تا تمام تمرینات مشترک نظامی با کوریای جنوبی را تا زمانی که دولت کوریای شمالی در حال مذاکرات برای خلع سلاح هسته‌ای است، توقف دهد.

همچنان اخیراْ آژانس خبری کوریای جنوبی "یونهاپ" با استناد بر یک منبع دولتی در حکومت کوریای جنوبی نوشته است که مقامات ایالات متحده امریکا و کوریای جنوبی با توجه به مذاکرات با رهبر کوریای شمالی تا پایان هفته جاری تمرینات بزرگ نظامی مشترک را توقف خواهند داد.

این منبع که نخواست هویتش ذکر شود، گفته است: "مقامات نظامی کوریای جنوبی و ایالات متحده امریکا درمورد تمرینات نظامی مشترک که رئیس جمهور ترامپ وعده توقف آنها را داد، رایزنی‌های نزدیک انجام داده اند".

قابل یادآوریست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به تاریخ ۱۲ جون سال جاری در سنگاپور دیدار کرد. رئیس جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کوریای شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکره آن با امریکا را نیز "مذاکره‌ای از موضع قدرت" می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала