شینهوا رئیس جمهور امریکا را احمق خواند

© Sputnik / Vitaliy Ankovجنگ تجارتی بین چین و امریکا
جنگ تجارتی بین چین و امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین: آدم هوشیار پل دوستی میسازد، اما آدم اعمق دیوار میسازد.

اسپوتنیک به نقل از شینهوا، خبرگزاری رسمی چین با اشاره به اعمال تعرفه های تجاری توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا علیه چین نوشت: یک «فرد هوشیار» اقدام به ایجاد پل می‌کند اما یک «احمق» دیوار می‌سازد.
به گزارش ایرنا، به دنبال افزایش تنش در روابط اقتصادی دو کشور چین و امریکا به دلیل اعمال تعرفه های 25 % بر کالاهای چینی توسط رئیس جمهوری امریکا، این رسانه در یاداشتی نوشت: با جهانی شدن اقتصاد هیچ جدائی وجود نخواهد داشت و هیچ کشوری هم نمی‌تواند برای توقف روابط تاریخی حصار ایجاد کند اما دولت ترامپ این کار را کرده است.

توافق مشکوک امریکا و چین مبنی بر آغاز نکردن جنگ تجاری - اسپوتنیک افغانستان
توافق مشکوک امریکا و چین مبنی بر آغاز نکردن جنگ تجاری
دولت امریکا 15 جون امسال فهرست افزایش تعرفه بر واردات کالا از چین را منتشر کرد که بر اساس آن بر حدود 50 میلیارد دالر از واردات کالاهای چینی تعرفه 25 % وضع شده است و از روز ششم جولای در دو مرحله به اجرا گذاشته می شود.
دولت ترامپ، در ماه اپریل پیش نویس برنامه ای جهت اعمال تعرفه های سنگین بر طیف گسترده ای از واردات از چین را بر اساس ماده 301 از قانون تجارت امریکا اعلام کرد.
رئیس‌جمهوری امریکا همچنین اعلام کرد که این تعرفه‌ها برای جلوگیری از نقل و انتقالات ناعادلانه تکنالوژی و مالکیت معنوی امریکا به چین و حمایت از مشاغل امریکایی ضرورت دارند.
کمیته مقررات تعرفه گمرکی شورای دولتی چین نیز روز گذشته در واکنش به تصمیم امریکا مبنی بر اعمال مجدد تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی، بر 659 نوع از کالاهای واردات آمریکا به مبلغ حدود 50 میلیارد دالر تعرفه 25 % وضع کرد.
چین از جنگ تجاری با امریکا نمی ترسد - اسپوتنیک افغانستان
چین از جنگ تجاری با امریکا نمی ترسد
این تصمیم بر اساس 'قانون تجارت خارجی جمهوری خلق چین' و 'مقررات تعرفه گمرکی وارداتی و صادراتی جمهوری خلق چین' و پس از تصویب شورای دولتی چین اتخاذ شده است.
بر اساس تصمیم این کمیته، افزایش تعرفه 34 میلیارد دالری بر محصولاتی از جمله محصولات آبی، زراعتی و موتر از 6 جولای سال 2018 اجرا می شود و زمان اجرای افزایش تعرفه بر سایر کالاها بعدا اعلام می گردد.
چین معتقد است اعمال تعرفه های گمرکی امریکا بر چین با مقررات سازمان تجارت جهانی و تفاهم به دست آمده در مذاکرات اقتصادی و تجاری دو کشور مغایر است و به شدت به حقوق قانونی چین و منافع کشور و مردم این کشور آسیب می رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала