وزیر داخله آلمان: نمی‌توانم بیشتر از این با مرکل کار کنم

© AFP 2023 / Tobias Schwarzوزیر داخله آلمان: نمی‌توانم بیشتر از این با مرکل کار کنم
وزیر داخله آلمان: نمی‌توانم بیشتر از این با مرکل کار کنم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هورشت زیهوفر، وزیر داخله آلمان و رهبر اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن گفته است که بیشتر از این نمی‌تواند با آنگلا مرکل کار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه Welt am Sonntag،هورشت زیهوفر، وزیر داخله آلمان و رهبر حزب "اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن" گفته است: "من بیشتر از این نمی‌توانم با این زن کار کنم".

براساس اطلاعات این روزنامه آلمانی، زیهوفر به تاریخ ۱۴ جون در جریان نشست با اعضای کابینه اتحادیه سوسیال-مسیحی دو بار این جمله را تکرار نموده است. اما وزیر داخله آلمان در نشست بعدی با تمام اعضای حزب، در این مورد سخن نگفته است.

اختلاف‌ها میان اتحادیه سوسیال-مسیحی و اتحادیه سوسیال-دیموکرات به رهبری آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پارلمان این کشور افزایش یافته است.

چنانکه روزنامه آلمانی نوشته است، روابط میان دو حزب مملو از "بی‌اعتمادی و اتهامات متقابل" می‌باشند.

دلیل این اختلاف‌ها سیاست پناهندگی صدراعظم آلمان عنوان شده است. زیهوفر خواستار این است تا نیروهای سرحدی به مهاجرینی که در کشورهای دیگر اتحادیه اروپا ثبت شده باشند، اجازه ورود به آلمان را ندهند. اما مرکل به این باور است که این اقدام خلاف هنجارهای پناهندگی اروپا می‌باشد.

رسانه‌ها می‌نویسند که اختلاف نظر میان مرکل و زیهوفر می‌تواند منجر به فروپاشی ائتلاف حکومتی صدراعظم آلمان شود.

آنگلا مرکل بارها به دلیل سیاست پناهندگی اش که بر اساس آن در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۰۰ هزار پناهجو وارد آلمان شد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала