قانون جدید الحاق خانواده پناهجویان در کابینه آلمان تایید شد

© Photo / Ralf Schulzeقانون جدید الحاق خانواده پناهجویان در کابینه آلمان تایید شد
قانون جدید الحاق خانواده پناهجویان در کابینه آلمان تایید شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طبق این قانون جدید از ماه اگست سال روان، به ماهانه یک‌هزار نفر از اعضای خانواده های مهاجران دارای حفاظت محدود، اجازه ورود و اقامت در آلمان داده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک احیا نیوز، کابینه مرکل قانونی را تصویب کرد که براساس آن مهاجرانی که محافظت محدود دارند می‌توانند نزدیک ترین اعضای خانواده شان را به نزد خود بیاورند. برخی از جزییات این قانون اختلاف نظرهای عمیق در میان اعضای حکومت را روشن ساخت.
کابینه انگلا مرکل، صدراعظم آلمان روز چهارشنبه قانونی را که بربنیاد آن ماهانه یک‌هزار نفر از اعضای خانواده مهاجران اجازه آمدن به آلمان را دارند، تصویب کرد. مساله الحاق اعضای خانواده مهاجران یک موضوع بحث برانگیز در پارلمان آلمان بوده و اختلاف نظرهای شدید در درون حکومت ائتلافی بر سر قدرت را نمایان کرده است.

تقاضای توقف اخراج اجباری پناهجویان افغان از آلمان - اسپوتنیک افغانستان
تقاضای توقف اخراج اجباری پناهجویان افغان از آلمان

مهاجران با این قانون جدید الحاق خانواده چه به دست می‌آورند؟
سر از اول اگست، قانون جدید الحاق خانواده این امکانات را ارائه می‌کند:
براساس این قانون مهاجرانی که در آلمان زندگی می‌کنند و فقط "حفاظت محدود" یا اقامت یکساله دارند، از حق آوردن اعضای نزدیک خانواده های‌شان برخوردار می‌شوند. این مهاجران از حقوق کامل یک پناهنده برخوردار نیستند و اقامت دائمی هم ندارند.
طبق این قانون جدید از ماه اگست سال روان، به ماهانه یک‌هزار نفر از اعضای خانواده های مهاجران دارای حفاظت محدود، اجازه ورود و اقامت در آلمان داده می شود.
براساس این قانون جدید، کسی که در آلمان حفاظت محدود گرفته است، می‌تواند همسر و اطفال زیر سن قانونی (18 سالگی) خود را به آلمان بیاورد. اگر مهاجر خودش زیر سن قانونی باشد، می‌تواند والدین خود را به آلمان بخواهد.
براساس این قانون جدید، موارد بشردوستانه ارجحیت دارد. به طور مثال، در دوسیه هایی که شامل کودکان خورد سال، افراد مریض و یا مواجه با پیگرد سیاسی می‌شود، ارجحیت داده می‌شود.
براساس این قانون جدید در صورتی که از سهمیه یک‌هزار نفری در طول یک ماه به طور کامل استفاده نشود، می‌توان از آن در ماه بعدی استفاده کرد، اما فقط در پنج ماه نخست اجرای این قانون. به گونه مثال، اگر در یک ماه 800 نفر براساس این قانون به آلمان بیایند، در ماه بعدی این امکان وجود دارد که 12هزار نفر به آلمان آورده شوند.
تحت شرایط استثنایی حتی آن دسته مهاجران که در این کشور به عنوان اسلام گرا شناخته شده اند، براساس این قانون جدید می‌توانند تقاضای الحاق خانواده های شان را بدهند، به شرطی که بتوانند ثابت کنند که خودشان و خانواده شان تهدیدی به شمار نمی‌آیند.

تعداد مهاجرین در آلمان رکورد زد - اسپوتنیک افغانستان
تعداد مهاجرین در آلمان رکورد زد

پارلمان آلمان در ماه فبروری تصمیم گرفت که به تعلیق دو ساله الحاق خانواده مهاجران دارای حفاظت محدود پایان داده شود. سه حزب ائتلافی بر سر قدرت که متشکل است از حزب دموکرات مسیحیان آلمان (سی دی یو)، اتحادیه سوسیال مسیحی بایرن (سی اس یو) و سوسیال دموکرات ها (اس پی دی) توافق کردند که ماهانه یک‌هزار نفر از اعضای این دسته مهاجران اجازه ورود به آلمان را داشته باشند.
این قانون بیشتر از همه شامل حال مهاجران سوریه می‌شود. بیشتر آن ها محافظت محدود دریافت کرده اند چون از جنگ داخلی فرار کرده اند و نتوانستند ثابت کنند که شخصا تحت تعقیب بوده اند.
در حالی که سه ماه به اجرایی شدن قانون جدید مانده است، رسانه های محلی آلمان روز چهارشنبه گزارش دادند که تا به حال 26 هزار نفر درخواست ویزای الحاق فامیلی داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала