امریکا قصد ندارد تحریم‌ها علیه کوریای شمالی را لغو کند

© AFP 2023 / Jim Watsonامریکا قصد ندارد تحریم‌ها علیه کوریا شمالی را لغو کند
امریکا قصد ندارد تحریم‌ها علیه کوریا شمالی را لغو کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا گفت که کوریای شمالی تا زمانی که خلع سلاح کامل هسته‌ای را به نمایش نگذارد هیچ تخفیفی در تحریم‌هایش داده نخواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پومپئو، وزیر امور خارجه ایالا متحده امریکا در حال حاضر در سئول، پایتخت کوریای جنوبی، به سر می‌برد، در یک نشست خبری مشترک با همتایان خود از کوریای جنوبی و جاپان این سخن را بیان کرد.

ترامپ: من و کیم جونگ اون به یکدیگر اعتماد داریم - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: من و کیم جونگ اون به یکدیگر اعتماد داریم

پیشتر رسانه‌های کوریای ‌شمالی گفته بودند که رهبران کوریای شمالی و امریکا توافق کرده‌اند روند خلع سلاح هسته‌ای این کشور و برداشتن تحریم‌ها گام به گام انجام شود.
روز سه‌شنبه 12 ماه جون سال جاری کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا با هم دیدار کردند و بیانیه‌ای بعد از دیدارشان امضا کردند که از جمله در آن به صورت مبهم از روابط بهتر در آینده و گام برداشتن به سوی خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کوریای صحبت شده بود.
اما آن بیانیه مشخص نکرده بود که در چه زمانی قرار است چنین اتفاقی بیافتد و چگونه.
وزیر امور خارجه امریکا در سئول اعلام کرده بود که انتظار امریکا این است که کوریای شمالی تا سال 2020 خلع سلاح هسته‌ای را تمام کند.
هرچند دونالد ترامپ سعی می‌کند مردم امریکا را متقاعد کند که دیگر خطر یک جنگ هسته‌ای جهان را تهدید نمی‌کند، اما ناظران می‌گویند کوریای شمالی هنوز تعهدی نداده که بتوان از آن چنین چیزی را استنباط کرد.
قابل یادآوریست که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی به تاریخ 12 جون سال جاری در سنگاپور دیدار کرد. رئیس جمهور امریکا در حضور خبرنگاران از دیدار با رهبر کوریای شمالی ابراز خرسندی کرد.
بسیاری از تحلیلگران، این دیدار را به ویژه با توجه به هسته‌ای شدن کوریای شمالی، یک پیروزی بزرگ برای این کشور و مذاکوریای آن با امریکا را نیز "مذاکوریای ‌ای از موضع قدرت" می‌دانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала