مداخله پاکستان در امور افغانستان و هند

© Sputnik / Michael Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین
نارندرا مودی و ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
صدراعظم هند: پاکستان در امور داخلی افغانستان و هند مداخله می کند.

نارندرا مودی صدراعظم هند در نشست سران کشورهای سازمان همکاری های شانگهای گفت که افغانستان و هند از مداخلات پاکستان در امور داخلی خود رنج می برد.
نارندرا مودی صدراعظم هند در هجدهمین نشست سران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در چینگ دائو چین ضمن انتقاد از پاکستان اظهار داشت که کشورهای منطقه باید از طرح صلح دولت افغانستان حمایت کنند.

Премьер-министр Индии Нарендра Моди и президент России Владимир Путин на церемонии приветствия лидеров БРИКС - اسپوتنیک افغانستان
افغانستان محور گفت‌وگوی پوتین و مودی
اسپوتنیک به نقل از اطلس پرس، صدراعظم هند اظهار داشت که کشورهای منطقه با خطر جدی تروریزم روبرو هستند، بنابراین ، در برابر این پدیده همه کشورهای منطقه باید مبارزه مشترک را انجام دهند.
صدراعظم هند اظهار داشت: افغانستان و هند از مداخلات پاکستان رنج می‌برند، سیاست‌های این کشور مشکلات بسیاری را در منطقه بوجود آورده است.
مودی گفت که دولت افغانستان گام‌هایی را در راستای آغاز گفت‌وگوهای صلح برداشته است و ما باید در این راستا از دولت کابل حمایت کنیم.
همچنین ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت یک توافقنامه جدید توسط کشورهای عضو تصویب شد که در آن روی برنامه هایی برای پیوستن به تلاش های ضد ترور برای سه سال آینده غور شده است.
پوتین تاکید کرد که به صورت دقیق اوضاع افغانستان مورد توجه قرار گیرد تا با تهدید ها و خطرها از جانب جنگجویان در این کشور مقابله شود.
پوتین خواستار توجه به مبارزه علیه تروریسم در افغانستان شد - اسپوتنیک افغانستان
پوتین خواستار توجه به مبارزه علیه تروریسم در افغانستان شد
سازمان همکاری شانگهای پس از حمله نظامی امریکا به افغانستان در سال 2001 تأسیس شد. هدفش در آغاز مقابله با مشکلات مرزی، مبارزه با تروریزم و جلوگیری از نفوذ ایالات متحده امریکا در آسیای میانه بود.
چین، هند، پاکستان، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان اعضای اصلی و افغانستان، بلاروس، ایران و مغولستان به عنوان کشورهای ناظر و آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، ترکیه و سریلانکا نیز اعضای شریک سازمان همکاری شانگهای هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала