چین برنامه‌های "جنگ زیردریایی" امریکا را سرقت کرد

© AP Photo / Tran Van Minhچین برنامه‌های "جنگ زیردریایی" امریکا را سرقت کرد
چین برنامه‌های جنگ زیردریایی امریکا را سرقت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابعی ناشناس در امریکا گزارش داد که، "هکرهای دولت چین" کامپیوترهای پیمانکاران نیروی دریایی مریکا را هک کرده و حجم زیادی از اطلاعات حساس درباره یک پروژه زیردریایی را به سرقت برده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه "واشنگتن پست" منابع ناشناس گزارش داده است که ، اطلاعات هک شده 614 گیگابایت است که به پروژه موسوم به "اژدهای دریا" و همچنین سیگنال‌ها و اطلاعات حسگر، اطلاعات اتاق رادیو زیردریایی مرتبط با سیستم‌های رمزنگار و مرکز نگهداری جنگ الکترونیک واحد ساخت زیردریایی مرتبط هستند.
روزنامه مذکور همچنین نوشت، این اطلاعات سرقتی با وجود آنکه در شبکه غیرمحرمانه این پیمانکار قرار داشته، حساس بودند.
روزنامه واشنگتن پست نوشت، این اطلاعات حساس شامل برنامه‌های مربوط به یک راکت مافوق صوت ضد زیردریایی مورد استفاده در زیردریایی‌های امریکایی است.
نیروی دریایی امریکا در پاسخ به سوالی از سوی رویترز اعلام کرد: براساس مقررات فدرال، اقداماتی در دست انجام است که کمپانی‌ها را ملزم می‌کند تا در زمان وقوع یک حمله هکری که بر شبکه‌های ما اثر بالقوه یا واقعی می‌گذارد، دولت را مطلع کنند. در حال حاضر نمی‌توان جزئیات بیشتری را اعلام کرد.
سخنگوی سفارت چین نیز اعلام کرد که مقام‌های سفارت از این مساله اطلاعی ندارند و افزود، دولت پکن امنیت سایبری قوی دارد و به شدت با هرگونه حمله‌ای سایبری مخالف است و با آن مبارزه می‌کند.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала