روسیه راهی برای از بین بردن ناو هوایی امریکا پیدا کرد

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه راهی برای از بین بردن ناو هوایی امریکا پیدا کرد
روسیه راهی برای از بین بردن ناو هوایی امریکا پیدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بمب افکن توپولف Tu-22M3 با سه راکت کروز X-32 مجهز شده و توانایی هدف قرار دادن هر گونه ناو هوایی امریکا را دارد.

6 بمب افکن دوربرد Tu-22M3 به مراکز داعش در دیر الزور حمله کردند - اسپوتنیک افغانستان
6 بمب افکن دوربرد Tu-22M3 به مراکز داعش در دیر الزور حمله کردند
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین سیوکوف دکتر علوم نظامی، عضو اکادمی راکت و علوم توپخانه ای و کاپیتان رتبه یکم روسیه گفت:- "شانسی برای رهگیری این نوع راکت ضد ناو هواپیمابر بسیار کم وجود دارد، زیرا این راکت X-32 با طیف وسیعی نزدیک به یک هزار کیلومتر برد دارد و طیف ناو های هوایی امریکا نزدیک به 400 کیلومتر است".

به گفته وی، اگر راکت دفاع این ناوهوایی در هوا هم باشد، این فاصله به حداکثر 600 کیلومتر می رسد که آن هم کافی برای رهگیری راکت های روسی توسط سیستم دفاع راکتی ناو هواپیمابر دشمن نمی باشد. به همین دلیل استقرار هواپیمای Tu-22M3M یک تهدید جدی برای ناوگان حمل و نقل هوایی ایالات متحده است.

پیش از این، در ماه جون The National Interest به این نکته اشاره کرده بود، که Tu-22M3 با X-32 باعث می شود که ناتو در سراسر جهان مانند دوران جنگ سرد آسیب پذیر باشد.

یادآوری می کنیم، که بمب افکن Tu-22M3 قرار است در ماه اکتوبر سال روان با راکت های بالستیک X-32 مجهز شوند.

راکت بالدار X-32 در هواپیما توسط دفتر مهندسی «رادوگا-رنگین کمان» ساخته شده و دارای طیفی بین 600 تا 1000 کیلومتر و سرعت 4-5 هزار کیلومتر در ساعت دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала