غزنی با بیش از یک هزار سرباز خیالی و 17 ولسوالی ناامن

© Sputnikغزنی با بیش از یک هزار سرباز خیالی و 17 ولسوالی ناامن
غزنی با بیش از یک هزار سرباز خیالی و 17 ولسوالی ناامن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوماندان جدید پولیس ولایت غزنی می‌گوید که اطلاعات وی نشان می‌دهد که در تشکیل پولیس ملی در این ولایت، در حدود یک هزار و یک صد پولیس خیالی وجود داشته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، فرید مشعل که به تازگی به حیث قوماندان پولیس غزنی گماشته شده است، از حیف و میل شدن معاشاتی سخن می‌زند که برای این سربازان خیالی پرداخته می‌شد.
آقای مشعل به تازگی گفته است: "ضعف مدیریت طبیعی است که وجود داشته است، ما بسیار پولیس خیالی داشتیم که تاکنون در حدود یک هزار و یک صدشان را من یافته ام. معاش و اعاشه این یک هزار و یک صد سرباز حیف و میل می‌شدند."
اما وزارت امور داخله این گفته‌های وزارت امور داخله را رد می‌کند.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله در این باره گفته است: "من تایید نمی‌کنم که در این سطح باشد، اما در ساحات دور دست و در تعدادی از ولسوالی‌ها، بلی هنوز هم این مشکل وجود دارد."
غزنی از آن ولایت‌های کشور است که همواره گواه نبردها میان نیروهای دولتی و طالبان بوده اند.
در چنین اوضاعی، همواره از نبود نیروی کافی در این ولایت نیز انتقاد شده است.
نصیر فقیری، عضو شورای ولایتی در این باره گفته: "دست به فساد زدند و از امتیازات، اعاشه و معاش سرباز دزدی کردند و وضعیت امنیتی غزنی را به یک حالی بحرانی کشاندند."
از 19 واحد اداری غزنی تنها ولسوالی‌های ناور، جاغوری و مالستان امنیت نسبتا خوبی دارند اما در ولسوالی‌های دیگر این ولایت، یا جنگ‌ها جریان دارند و یا این ولسوالی‌ها با تهدیدهایی روبرو هستند.
یادآوری می‌کنیم که وزارت امور داخله افغانستان در یک مراسم ویژه 14 قوماندان امنیه جدید ولایات را معرفی کرد. ویس برمک، وزیر امور داخله افغانستان گفت که این قوماندانان به وطور آزمایشی تا 5 ماه کار خواهند کرد و بعد از بررس درست‌آوردهای‌شان، مدت کاری شان تمدید خواهند شد. و سمونوال فرید مشعل بحیث قوماندان امنیه غزنی تعیین گردید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала