کشف علت مرگ مرموز دسته‌جمعی پرندگان در سواحل امریکا پس از ۴ سال

© Flickr / Jerry Oldenettelکشف علت مرگ مرموز دسته‌جمعی پرندگان در سواحل امریکا پس از ۴ سال
کشف علت مرگ مرموز دسته‌جمعی پرندگان در سواحل امریکا پس از ۴ سال - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه بین‌المللی دانشمندان پس از تحقیقات چهار ساله، دلیل مرگ مرموز دسته‌جمعی پرندگان در ساحل غربی امریکا را اعلام نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، گروه بین‌المللی دانشمندان به رهبری جولیا پاریش (Julia Parrish) از پوهنتون واشنگتن مرگ مرموز دسته‌جمعی پرندگان در ساحل غربی ایالات متحده امریکا را با افزایش دما در اقیانوس به دلیل گرمایش جهانی، ربط داده است.

براساس نتیجه‌گیری این کارشناسان، پرندگان به دلیل گرسنگی مرده اند، دلیل این گرسنگی کاهش محتوای زئوپلانکتون در آب‌های اقیانوس آرام می‌باشد.

نتایج این تحقیقات در اعلامیه مطبوعاتی این گروه در سایت Phys.org منتشر شده است.

در سال ۲۰۱۴ ساحل غربی امریکا از کالیفورنیا تا کلمبیای بریتانیایی پُر از اجساد حدود ۲۵۰ — ۵۰۰ هزار پرنده نوع ماهی‌گیرک کسین (Ptychoramphus aleuticus) شده بود. افراد داوطلب با ثبت محل وقوع این حادثه و تاریخ آن، تمام معلومات را شامل یک دیتابیس خاص نمودند. محققان این اطلاعات را با اطلاعات درمورد دمای آب، گردش اقیانوس و فراوانی مواد غذایی این پرندگان — زئوپلانکتون در آب، یکجا نمودند،‌ و در نتیجه معلوم شد که در سال‌های ۲۰۱۳ — ۲۰۱۵ آب‌های سطحی در سواحل اقیانوس آرام به یک‌بارگی گرم شده است.

با در نظر داشت اینکه زئوپلانکتون‌ها به آب‌های سرد ترجیح می‌دهند، این باعث قلت مواد غذایی پرندگان شد.

الی تابستان سال ۲۰۱۴ سواحل امریکا شمالی غنی از مواد غذایی برای پرندگان بود، اما در خزان این سال گردش اقیانوس تغییر کرد و این ذخیره مواد ناپدید شد، که ناپدیدی آن باعث مرگ پرندگانی شد که از کلمبیای بریتانیایی به سمت جنوب مهاجرت می‌کردند.

به گفته دانشمندان، چنین واقعات تکرار خواهند شد، زیرا عواقب گرمایش جهانی روز به روز بیشتر می‌شوند. کارشناسان به این باور اند که احتمال دارد آینده تمام بخش شمالی اقیانوس آرام به‌شدت گرم خواهد شد و واقعه سال ۲۰۱۴ یکی از تجارب طبیعی است که نشان‌دهنده عواقب ناگوار در آینده می‌باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала