برکناری سه مقام عالی‌رتبه نظامی کوریای شمالی

© REUTERS / KCNAبرکناری سه مقام عالی‌رتبه نظامی کوریای شمالی
برکناری سه مقام عالی‌رتبه نظامی کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رهبر کوریای شمالی در آستانه دیدار با رئیس‌جمهور امریکا، سه مقام عالی‌رتبه نظامی این کشور را از سمت شان برکنار کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" مقامات برکنار شده کوریای شمالی، «ری میونگ سو»، رئیس ارتش خلق کوریا؛ «کیم جونگ گاک»، مدیر دفتر سیاسی ارتش خلق کوریا، و «پایک یونگ سیک»، رئیس کل دفاع هستند که گفته می شود با گزینه های جوان تر جایگزین شده اند.
گفته می شود که انتصاب مقامات نظامی جدید به تاریخ 17 ماه می در جلسه گسترده کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگر کوریای شمالی صورت گرفته است.
این در حالی است که پیونگ یانگ تاکنون به خبر عزل سه مقام عالی رتبه نظامی‌اش واکنش نشان نداده است.
خبرگزاری یونهاپ در حالی چنین گزارشی را منتشر کرد که پیش از آن دونالد ترامپ در موضع‌گیری های متناقض با هدف دستیابی به توافقی برای خلع سلاح‌های هسته‌ای کوریای شمالی، نشست با رهبر کوریای شمالی را لغو کرد ولی پس از آن با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود از برگزاری مجدد دیدار خبر داد.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون قرار است 12 جون در سنگاپور برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کنند. این دیدار در راستای دستیابی به توافقی برای غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کوریا و پایان دادن به تحریم ها علیه پیونگ یانگ است.
در همین راستا، کیم یونگ چول، فرستاده ویژه کوریای شمالی، روز جمعه پس از دیدار با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا، با دونالد ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد.
برخی مقاماتامریکایی مدعی هستند در مورد نحوه مواجهه رهبر کوریای شمالی با واشنگتن و سئول اختلاف نظرهایی وجود دارد. جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا، روز یکشنبه تاکید کرد تا زمانی که کوریای شمالی به صورت آشکار و قطعی از برنامه هسته‌ای خود چشم پوشی کند اعمال فشارهای واشنگتن علیه پیونگ یانگ ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала