دومین مغز انسان کشف شد

© Fotolia / Chagpgدومین مغز انسان کشف شد
دومین مغز انسان کشف شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در بدن انسان "مغز دوم" وجود دارد و این مغز دوم در روده قرار دارد، دانشمندان استرالیایی قادر به درک چگونه کار این مغز شده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Science Alert، دانشمندان استرالیایی گفته اند که انسان دارای دو مغز می‌باشد و مغز دوم انسان در روده قرار دارد و همچنان این دانشمندان قادر به درک چگونه کار این مغز نایل آمدند.
سیستم عصبی روده‌ای متشکل از میلیون‌ها نرون است و بسیاری از نرون‌ها دستگاه گوارش را تنظیم می‌کند و این سیستم مستقل از سیستم عصبی مرکزی کار می‌کند که شامل مغز نخاع است.
پروفسور نیک اسپنسر از دانشگاه "فایندرس" می‌گوید: "این در واقع یک مغز دیگر است و حتی می‌توان آن را مغز اول نامید زیرا قبل از سیستم عصبی مرکزی در جریان تکامل شکل گرفته است.
متخصصان به مطالعه امواج الکتریکی در نرون های روده بزرگ موش ها پرداختند و به این نتیجه رسیدند که مغز روده ای بطور همزمان به تهییج و مهار نرون هایی می‌پردازد که انقباض عضلات روده تحریک می‌کند.
به گفته نویسندگان این تحقیق، قبل از مطالعه علم مشخص نبود که میلیون‌ها سلول سیستم عصبی روده به طور همزمان باعث تولید امواج الکتریکی می‌شوند. با این حال متخصصان امریکایی ارتباط بین سندرم خستگی مزمن و گونه‌های خاصی از باکتری ها در روده را ایجاد کرده اند.

سندرم خستگی مزمن به خستگی عمومی بدن اطلاق می‌شود که به مدت طولانی ادامه داشته باشد. این خستگی در تمام بدن گسترش پیدا کرده و باعث کاهش فعالیت بدنی و توان فرد می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала