گفتگوهای پنهانی میان نمایندگان افغانستان و رهبران ارشد طالبان جریان دارد

© AFP 2023 / Shah Maraiگفتگوهای پنهانی میان نمایندگان افغانستان و رهبران ارشد طالبان جریان دارد
گفتگوهای پنهانی میان نمایندگان افغانستان و رهبران ارشد طالبان جریان دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده عمومی نیروهای امریکایی در افغانستان گفته است که گفتگوهای نمایندگان افغانستان و برخی دیپلومات‌های خارجی با شماری از رهبران ارشد طالبان جریان دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری جمهور، جنرال نیکلسون که از طریق ویدیو کنفرانس از کابل با خبرنگاران در وزارت دفاع امریکا سخن می‌گفت، بیان داشته که این گفتگوها به طور مخفی و پنهانی پیش برده می‌شود.

نیکلسون: پیشنهاد صلح فرصت عالی برای طالبان است - اسپوتنیک افغانستان
نیکلسون: پیشنهاد صلح فرصت عالی برای طالبان است

وی افزوده: "گفتگو با شماری از رهبران متوسط و ارشد طالبان از مجراهای مختلف جریان دارد و راه‌های متعدد گفتگو بین جوانب مختلف در پروسه صلح باز شده است."
فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و خارجی در افغانستان تاکید کرده که به دلیل اهمیت این گفتگوها، او نمی‌تواند از طالبانی که به پروسه صلح علاقه‌مند هستند، به طور مشخص نام بگیرد.
به گفته وی، در این گفتگوها که به طور پنهانی صورت می‌گیرد، برخی سازمان‌های بین‌المللی، کشورهای خارجی و گروه‌های علاقمند نیز شامل اند.
جنرال نیکلسون افزوده: "همکاران دیپلومات من نیز در آن شامل اند". وی جزییات بیشتری در این باره نداده است.
تا هنوز طالبان در مورد این گفتگوها چیزی نگفته‌اند.
گفتنی است که حکومت افغانستان در دومین نشست پروسه کابل که به تاریخ 28 فبروی سال جاری در کابل برگزار شد، پیشنهاد گسترده صلح با طالبان را مطرح کرد. اما طالبان به این پیشنهاد صلح جواب رد دادند و عملیات نظامی بهاری‌شان را راه اندازی کردند.
گزارش‌هایی به نشر رسیده که گویا طالبان گفته‌اند برای مذاکرات با حکومت افغانستان نه، بلکه با ایالات متحده امریکا حاضر اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала