پیشنهاد وزیر خارجه روسیه به کوریای شمالی

© REUTERS / Remo Casilliپیشنهاد وزیر خارجه روسیه به کوریای شمالی
پیشنهاد وزیر خارجه روسیه به کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه پس از مذاکرات در پیونگ یانگ با ری یونگ هو، همتای خود اعلام کرد خود کوریای شمالی باید تصمیم بگیرد که کدام تضمینات امریکا را برای حصول توافق کافی می داند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، تاکید نمود روسیه حق دخالت در روند مذاکرات بین امریکا و کوریای شمالی را به خود نمی دهد اما آماده هواداری از چنان توافقات مشخص درباره حل و فصل مسئله کوریا است که با منافع همه طرفها مطابقت داشته باشند.

لاوروف: روند مصنوعی مذاکرات با کوریای شمالی به درد نمی‌خورد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: روند مصنوعی مذاکرات با کوریای شمالی به درد نمی‌خورد

وزیر خارجه روسیه خاطرنشان ساخت: "من معتقدم کوریای شمالی تاریخ سالهای اخیر را می داند و موضع خود را با در نظر داشت همه عوامل تعیین خواهد کرد".
لاوروف افزود مسکو از تماس های فعلی بین امریکا و کوریای شمالی و همچنان بین پیونگ یانگ و سئول استقبال می‌کند و همه طرفهای روند حل و فصل در شبه جزیره کوریا را به جلوگیری از بر هم خوردن مذاکرات فرا خواند.
وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر ضرورت عادی سازی روابط دو کوریا و همچنا کوریای شمالی و ایالات متحده امریکا خاطرنشان ساخت که باید از "هوس خواستن همه چیز درهمین فردا دوری شود چون می‌بینیم که این مسئله تا چی حد پیچینده و مختلف الابعاد است".
واشنگتن و پیونگ یانگ ابتدا قرار گذاشته بودند که مذاکرات سران آنها روز 12 جون در سنگاپور برگزار شود اما هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهورامریکا دیدار خود با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی را به خاطر بیانات "خصمانه" پیونگ یانگ" لغو کرد. با این حال روز شنبه گذشته ترامپ اعلام کرد مانند گذشته امیدوار دیدار با رهبر کوریای شمالی در سنگاپور است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала