واکنش پنتاگون به اتهامات وارده از سوی چین

CC0 / / واکنش پنتاگون به اتهامات چین در خصوص نقض مرز های دریایی
واکنش پنتاگون به اتهامات چین در خصوص نقض مرز های دریایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع چین گزارش داد، که کشتی نیروی دریایی ایالات متحده امریکا به طور غیرقانونی وارد آبهای دریایی جنوب چین شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کریستوفر لوگان، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون، گفت: کشتی های نیرو دریایی ایالات متحده در دریای جنوب چین در چارچوب قوانین بین المللی در زمینه رفت آمد کشتی های جنگی فعالیت می کنند.
پیش از این، وزارت دفاع چین، ایالات متحده امریکا را پس از آنکه یک فروند کشتی جنگی Higgins و کشتی هدایت کننده راکت ها Antietam روز یک شنبه، 12 میل وارد آبهای مورد مناقشه شد، به نقض مرز های بحری متهم نمود.
پکن، این اقدام ایالات متحده رانقض آشکار حاکمیت ملی کشور و نقض حقوق بین الملل توصیف نمود و در پاسخ، با ارسال جنگنده های خود به منطقه مورد مناقشه، نیروی دریایی ایالات متحده امریکا را هشدار داد.
لوگان گفت، نیروهای امریکایی روزانه در منطقه آسیا-اقیانوس آرام از جمله دریای جنوب چین، فعالیت می کنند. وی خاطر نشان ساخت که، تمام این اقدامات مطابق با قوانین بین المللی انجام می شود و نشان می دهد که ایالات متحده، هر جا که قانون برایش مجاز دانسته، می تواند شنا، پرواز و فعالیت کند.  

انتقاد چین از دخالت امریکا در امور داخلی کشورهای دیگر - اسپوتنیک افغانستان
انتقاد چین از دخالت امریکا در امور داخلی کشورهای دیگر

به گفته وی، جزئیات اقدامات نیروی دریایی امریکا در گزارش سالانه کشتی رانی، مطابق با اصول آزادی حمل و نقل دریایی افشا خواهد شد.
جزایر پاراسل — بخشی از قلمرو مورد مناقشه در دریای چین جنوبی است. چین و برخی از کشورهای آسیایی در اقیانوس آرام درباره مالکیت مرزهای دریای باهم اختلاف نظر دارند.
در همین حال امریکا ادعا می کند، که چین در حال ساخت جزایر مصنوعی در دریای چین جنوبی است و آنها را برای اهداف نظامی می سازد. چین این اتهام های امریکا را رد و هرگونه فعالیت و ساخت زیرساخت ها در این منطقه را حق مطلق اش می داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала