ادعای تلفات سنگین حکومت و طالبان بر یکدیگردر تخار

تلفات سنگین طالبان و حکومت در تخار
تلفات سنگین طالبان و حکومت در تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان و حکومت ادعا دارند که بر یکدیگر در ولایت تخار تلفات سنگینی وارد کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، طالبان با پخش خبرنامه ای گفته اند که در ولایت تخار مناطق زیادی را تصرف نموده و تلفات زیادی به نیروهای امنیتی وارد کرده اند
ذبیح الله مجاهد که خودش را سخنگوی این گروه معرفی میدارد با پخش خبرنامه میگوید: در ادامه عملیات نظامی آنان که تحت نام الخندق شب گذشته در مناطق گورتیپه، و پل مومن صورت گرفته و تا ساعت دو شب گذشته ادامه داشت، طالبان به تعدادی 17 پاسگاه نیروهای امنیتی را در این مناطق به تصرف خویش در آورده اند و تلفات زیادی به نیروهای امنیتی کشور وارد نمودند.
همچنان در این خبرنامه گفته شده است که تمامی پوسته ها و قریجات اطراف بازار ولسوالی خواجه غار این ولایت را که شامل قریجات چون حاجی عبدالرسول، مینچقر، جوکدو، زردکمر، قروق، دارالعلوم، قزاق قشلاق، جیلمخور، مهمانخانی و چندین قریه دیگر را نیز به طور کامل به تصرف خویش در آورده اند.
در ادامه این خبرنامه همچنان گفته شده است که جنگجویان این گروه همین اکنون تا اطراف بازار ولسوالی مذکور رسیده اند و مناطق اطراف آن را کاملا تصرف نموده و تصمیم بعدی برای تصرف بازار این ولسوالی را دارند.
از سوی دیگر فرماندهی قول اردوی 209 شاهین نیز در یک خبرنامه ای گفته اند که به تعدادی 5 تن از جنگجویان طالبان را در منطقه گورتیپه این ولایت کشته و یک تن دیگر آنان را زخمی ساخته اند
اما فرماندهی قول اردوی 209 در مورد تصرف قریجات ذکر شده به دست طالبان تا کنون به صورت واضح چیزی نگفته.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала