دزدی 73 میل تفنگچه امریکایی از وزارت داخله

CC0 / Pixabay / دزدی 73 میل تفنگچه امریکایی از وزارت داخله
دزدی 73 میل تفنگچه امریکایی از وزارت داخله - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
73 میل تفنگچه و سه حلقه دوربین شب بین امریکایی از ذخیره گاه فرماندهی حمایوی وزارت امور داخله دزدی شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از طلوع نیوز، سندهایی به دست آمده، از گم شدن این تعداد تفنگچه خبر می‌دهد، اما وزارت امورداخله می‌گوید که 83 میل تفنگچه از این ذخیره گاه دزدی شده اند و بخشی از این تفنگچه‎ها به دست آمده اند.
نجیب دانش، سخن‎گوی وزارت امورداخله می‎گوید که این جنگ افزارها هنگام گردآوری از نزد مأموران پولیس ناپدید شده‌ اند که در پیوند به این رویداد، دوازده تن بازداشت شده اند.
وی می گوید: "86 میل تفنگچه که کهنه استند و شامل کتگوری چهارم می‌شوند و این از قطعات و جزتام ها از گذشته ها استرداد شده اند از یک بخشی از دیپوها مفقود شده است که پس از آن که ارگان کشفی کار را در این باره آغاز کردند نُزده میل از این جنگ افزارها بدست آمده است و هنوز ۶۴ میل آن مفقود استند."
اما، در این سندها تمامی تفنگچه‎های دزدی شده، تفنگچه‌های امریکایی گفته شده اند.
دزدی جنگ افزارها و دیگر تجهیزات مهم نظامی آن هم از مصون‌ترین بخش و ذخیره گاه وزارت امورداخله با انتقادهایی رو به رو شده است.
سیدعلی کاظمی، عضو مجلس نماینده‌گان در این باره می‌گوید: «حادثه یی که در وزارت امور داخله رُخ داده است یک حادثۀ تآسف آور است. متأسفانه این در یک باره گی تعداد زیادی از اسلحه کمری و دیگر تجهیزات مفقود می شود این یک رسک کلان اساسی است که وزارت امور داخله در این باید پاسخ بدهد.»
پیش از این، گزارش‌هایی از فروش جنگ افزارهای دولتی پخش شده اند، اما تاکنون روشن نیست که این جنگ افزارها از سوی چه کسانی دزدی شده اند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала