احتمال پیوستن کوریای جنوبی در نشست رهبران امریکا - کوریای شمالی

© AFP 2023 / Stringerاحتمال پیوستن کوریای جنوبی در نشست رهبران امریکا - کوریای شمالی
احتمال پیوستن کوریای جنوبی در نشست رهبران امریکا - کوریای شمالی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات کوریای جنوبی از احتمال حضور رئیس جمهوری این کشور در نشست میان دونالد ترامپ و رهبر کوریای شمالی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " یونهاپ" کاخ آبی "کاخ ریاست جمهوری کوریای جنوبی" اعلام کرد هرگونه حضور «مون جائه این» بستگی به پیشرفت مذاکرات پیش از نشست میان رهبران آمریکا و کوریای شمالی دارد.
مقامات کاخ ریاست جمهوری کوریای جنوبی امروز (دوشنبه) اعلام کردند بحث بر سر حضور رئیس جمهوری این کشور در نشست ترامپ- کیم در مراحل اولیه قرار داشته و هنوز نهایی نشده است.
این مقامات به خبرگزاری یونهاپ گفتند: ما هنوز منتظریم، اما احتمال دارد که رئیس‌جمهور به (نشست ترامپ-کیم) در سنگاپور بپیوندد.
تیمی از مقامات امریکایی به سرپرستی سونگ کیم امروز از مرز کوریای شمالی عبور کردند تا درباره مقدمات نشست میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ گفتگو کنند. سونگ کیم سفیر سابق امریکا در کوریای جنوبی و مذاکره کننده سابق هسته‌ای با کوریای شمالی است. ریاست هیئت کوریای شمالی را چوئی سون هیو، معاون وزیر خارجه این کشور بر عهده دارد.
این اتفاق در شرایطی رخ داده که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در تصمیمی غیرمنتظره اعلام کرد که نشست 12 جون با رهبر کوریای شمالی لغو شده است. اما وی بعدا تاکید کرد که هنوز چیزی تغییر نکرده است و مقدمات لازم برای انجام این دیدار در سنگاپور در حال جریان است.
قرار است نشست تاریخی میان رئیس جمهوری امریکا و رهبر کوریای شمالی در 12 جون در سنگاپور برگزار شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала