ترکیه جنگنده سو-57 از روسیه می‌خرد

CC BY-SA 3.0 / Alex Beltyukov / Sukhoi T-50ترکیه جنگنده سو-57 از روسیه می‌خرد
ترکیه جنگنده سو-57 از روسیه می‌خرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ترکیه قصد دارد در صورت که امریکا جنگنده اف-35 را به این کشور نفروشد سو-57 روسی را می‌خرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Yeni Safak، ترکیه به احتمال زیاد جنگنده‌های سو-57 روسی را می‌خرد در صورتیکه امریکا تحویل جنگنده اف-35 نسل پنجم را به این کشور متوقف کند.
واشنگتن فروش جنگنده نسل پنجم اف-35 را به ترکیه به حالت تعلیق در آورد و این را مجازات این کشور برای خرید سیستم دفاعی اس-400 نامید.

Малозаметный многоцелевой истребитель Су-57 - اسپوتنیک افغانستان
جنگنده نسل پنجم سو- 57 شامل تجهیزات ارتش روسیه می شود

این نشریه اشاره می‌کند که انتظار می‌رفت تحویل اولین جنگنده اف-35 به ترکیه (عضو ناتو) در ماه جون سال جاری انجام شود اما ظاهراً سیستم تحویلی این جنگنده‌های توسط امریکا به تعویق و یا لغو خواهد شد.

در حال حاضر جنگنده سو-57 تست و آزمایشات را سپری می‌کند و حتی برای ارتش روسیه هم این جنگنده تحویل داده نشده است و چی زمانی برای ترکیه این جنگنده سو-57 تحویل داده می‌شود هنوز زمانش مشخص نیست.
فعلاً تنها کشوری در خاورمیانه اسرائیل است که نیروهای هوائی این کشور جنگنده اف-35 را در اختیار دارند و برای عملیات جنگی خود از این جنگنده استفاده می‌کنند.
چندی پیش دبیر خانه صنایع در ترکیه ویدیو را منتشر کرده بود که جنگنده اف-35 چند منظوره نسل پنجم با بیرق نیروهای هوائی ترکیه از میدان هوائی بین المللی دالاس- فورت ورث پرواز می‌کند.
و همچنان اشاره شده بود که اولین جنگنده اف-35 در ماه جون برای نیروهای هوائی ترکیه تسلیم داده خواهد شد.
در حال حاضر دو پیلوت از نیروهای هوائی ترکیه در ایالات متحده امریکا در حال آموزش قرار دارند و گفته شده است که این دو جنگنده اف-35 نسل پنجم در سپتمبر سال 2019 توسط پیلوت‌های که در امریکا در حال آموزش استند از ایالات متحده امریکا به ترکیه پرواز خواهند کرد.
ترکیه 100 فروند از این جنگنده نسل 5 را سفارش داده است و به زودی تحویل آنها به این کشور آغاز می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала