محاکمه مادر به اتهام مجبورکردن دختر 13 ساله اش به ازدواج

© Flickr / Hashoo Foundation USAمحاکمه مادر به اتهام مجبورکردن دختر 13 ساله اش به ازدواج
محاکمه مادر به اتهام مجبورکردن دختر 13 ساله اش به ازدواج - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مادری که دختر نوجوانش را در جریان سفر به پاکستان مجبور به ازدواج با مردی میانسال کرده بود در دادگاه انگلستان به چهار و نیم سال زندان محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، این پرونده مربوط به دختری است که هنگامیکه 13 ساله بود در جریان سفری از بریتانیا به پاکستان، مجبور به نامزدیِ با مردی شد که 16 سال بزرگتر از خودش بود.
این دختر نوجوان در جریان این سفر، از نامزد میانسالش باردار و پس از برگشت به بریتانیا مجبور به سقط جنین شد.
مادر این دختر، بار دیگر در سال 2016 میلادی پس از رسیدن دختر به سن هجده سالگی، او را با خود به پاکستان می‌برد و به او می‌گوید که بایدبا این مرد ازدواج کند. دختر بشدت اعتراض می‌کند و در واکنش، مادرش او را مورد ضرب و شتم قرار داده و تهدید می‌کند که گذرنامه‌اش را پاره خواهد کرد. 

در روز ازدواج، دختر در جریان مراسمی اسلامی مجبور به امضای نکاح نامه ازدواج می‌شود و پس از آن، مادرش بدون دختر به بریتانیا برمی‌گردد.
حتی پس از به جریان افتادن این پرونده و حکم دادگاه عالی مبنی بر بازگشت دختر به بریتانیا، مادر او را تهدید می‌کند که حق ندارد به کسی بگوید چه اتفاقی افتاده است.
دادگاه انگلستان روز سه‌شنبه پس از صدور حکم گناهکار بودن مادر، اعلام کرد که این محکومیت پیامی قوی برای خانواده‌هایی است که قصد دارند دخترانشان را به زور مجبور به ازدواج کنند؛ همچنین پیامی برای دختران تا در این باره صحبت کنند.
بریتانیا ازدواج اجباری را در سال 2014میلادی ممنوع اعلام کرد. بر اساس قانون این کشور بردن کسی به خارج از کشور برای ازدواج آنهم برخلاف خواست او جرم است و حداکثر مجازات هفت سال زندان را در پی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала