دوستم در یک قدمی ارگ ریاست جمهوری

© Photo / ارگدوستم در یک قدمی ارگ قرار دارد
دوستم در یک قدمی ارگ قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع نزدیک به دوستم، از بهبود روابط جنرال و ارگ ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از " شفقنا افغانستان" عنایت‌الله بابر فرهمند رییس دفتر جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری که در تبعید غیررسمی در ترکیه به سر می‌برد از بهبود روابط دوستم و ارگ ریاست جمهوری خبر داد.
فرهمند در حالی از بهبود روابط رییس جمهور غنی با معاون اول اش سخن می‌گوید که پیش از این نیز اخبار تایید نشده‌ای نشر شده بود که اشرف غنی پس از حضور در نشست سازمان همکاری‌های اسلامی با جنرال دوستم نیز دیدار و گفت‌وگو کرده است. 

بازگشت جنرال دوستم، شرط شرکت در انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت جنرال دوستم، شرط شرکت در انتخابات

به گفته مولوی قرلق، که یکی از طرفداران نزدیک جنرال دوستم محسوب میباشد و عضویت جنبش ملی اسلامی افغانستان را دارد، قرار بود که اشرف غنی و عبدالرشید دوستم در ترکیه ملاقات دوگانه داشته باشند. ولی نظر به وضعیت ناگوار امنیتی در افغانستان این دیدار صورت نگرفت.
فرهمند با اظهار اینکه روابط دو طرف اخیرا تا حدی بهبود یافته، افزود که دوستم در تماس اخیر تلیفونی خود با غنی خواستار بازگشت به کشور شده است اما هنوز زمان مشخصی برای بازگشت وی به افغانستان وجود ندارد.
گفتنی است که معاون اول رییس جمهور پس از متهم شدن به آزار و اذیت احمد ایشچی والی پیشین جوزجان و رقیب سیاسی حدود یک سال است که در ترکیه در تبعید غیررسمی بسر می‌برد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала