روسیه آزمایشات محرم جدیدترین مجتمع راکتی دافع هوا را انجام داده است

© Photo / The Ministry of Defence of the Russian Federationروسیه آزمایشات محرم جدیدترین مجتمع راکتی دافع هوا را انجام داده است
روسیه آزمایشات محرم جدیدترین مجتمع راکتی دافع هوا را انجام داده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اماندا ماسیاس (Amanda Macias) خبرنگار تلویزیون CNBC امریکا میگوید، روسیه آزمایشات محرم جدیدترین سیستم راکتی دافع هوا را که زیادترین برد دارد، انجام داده است، در این باره منابع خبر داده که مستقیماً با اشخاص آشنا می باشند که معلومات استخباراتی راجع به پروگرام طراحی تسلیحات در امریکا در اختیار دارند.

سیستم راکتی دافع هوای S-500 هدف را موفقانه در فاصله 480 کیلومتری (299 میل) نابود ساخته که طبق ارزیابی متخصصین امریکایی، به فاصله 80 کیلومتر (50 میل) از برد بیشتر می باشد که هنگام پیشبرد همه آزمایشات انجام شده قبلی دستیاب شده بود، در این باره منابع خبر دادند که به شرط فاش نشدن هویت شان با تلویزیون CNBC مصاحبه نموده اند.

روسیه میگوید که این سیستم راکتی دافع هوای زمینی توانایی هدف قراردادن راکت های فوق العاده سریعتر از سرعت صوت، طیارات بی پیلوت و اهداف ستیلس — طیارات — نامرئی، مانند F-22 و F-35 دارا می باشد. سیستم راکتی دافع هوای S-500 قدرت دفاعی روسیه را تقویت میکند و با ضربات دقیق امکان نابودسازی همزمان چند هدف جداگانه را فراهم می سازد.

روسیه همچنان میگوید که سیستم راکتی دافع هوای S-500 امکان نابودسازی اهداف در فضای نزدیک، یعنی، در ارتفاع تا 100 کیلومتر (62 میل) از سطح زمین فراهم می سازد.

هنگام آزمایش سیستم نو از نوع راکت تغییریافته استفاده شده که در مجتمع راکتی دافع هوای S-300V4 بکار برده میشود.

آخرین خبر بعد از آن شنیده شد، وقتیکه ژورنالیست تلویزیون CNBC آگاهی یافت که طبق اطلاعات زیادی استخبارات امریکا، روسیه تا سال 2020 میتواند مجتمع راکتی «اوانگارد» با راکت های فوق العاده سریعتر از سرعت صدا که توسط بلاک پروازکننده بالدار حرکت میکنند — سلاح که هیچ کشور در جهان با آن مقابله کرده نمی تواند، جهت تسلیح بکار خواهد گرفت.

سلاح فوق العاده سریعتر از سرعت صدا که توان حمل سرگلوله هستوی دارد، برای نصب شدن در راکت های بالیستیکی قاره پیما در نظر گرفته شده است. «اوانگارد» بعد از پرتاب میتواند پرواز را در اقشار متکاثف اتموسفییر، با استفاده از نیروی آیرودینامیکی، پرواز نماید.

منابع که با تلویزیون CNBC به شرط افشانشدن هویت شان مصاحبه کرده، خبر دادند که در روسیه در سال 2016 دو آزمایش موفقانه مجتمع صورت گرفته بود. آزمایش سومی معلوم به آنها در اکتوبر سال 2017 صورت گرفت که به ناکامی انجامید — طی چند ثانیه تا ضربه بر هدف پلتفورم تخریب شد.

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه آزمایشات محرم جدیدترین مجتمع راکتی دافع هوا را انجام داده است
روسیه آزمایشات محرم جدیدترین مجتمع راکتی دافع هوا را انجام داده است - اسپوتنیک افغانستان
روسیه آزمایشات محرم جدیدترین مجتمع راکتی دافع هوا را انجام داده است

پیشبینی میشود که آزمایشات جدید مجتمع راکتی «اوانگارد» را روسیه در تابستان امسال انجام خواهد داد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала