بزرگترین رسوایی سیاسی ترامپ برای کشورش

© REUTERS / Jonathan Ernstبزرگترین رسوایی سیاسی ترامپ برای کشورش
بزرگترین رسوایی سیاسی ترامپ برای کشورش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا خواستار تحقیقات وزارت عدلیه در مورد نفوذ اف‌بی‌آی در ستاد انتخاباتی خود شد.


به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، می‌گوید خواستار تحقیقات وزارت عدلیه در مورد «نفوذ» احتمالی پلیس فدرال امریکا در ستاد انتخاباتی خود، در جریان رقابت‌های سال 2016 است. او همچنین می خواهد معلوم نماید که آیا این نفوذ به دستور دولت رئیس جمهور پیشین امریکا، بارک اوباما صورت گرفته است یا خیر؟
دونالد ترامپ دیروز در توئیتر خود نوشت: «شخصا خواستار تحقیقات وزارت عدلیه در مورد این‌که آیا اف‌بی‌آی/وزارت عدلیه، با اهداف سیاسی دست به نفوذ یا انجام نظارت‌هایی در ستاد انتخاباتی من زده‌اند، خواهم شد. ترامپ نوشته است که این درخواست را به‌طور رسمی مطرح خواهد کرد. و این‌که آیا چنین خواسته‌ای (برای نفوذ در ستاد انتخاباتی)، از سوی افرادی در دولت" بارک اوباما (رئیس‌جمهوری پیشین امریکا) مطرح شده‌است یا نه؟.  

سرنوشت وزارت عدلیه امریکا به زودی معلوم می شود - اسپوتنیک افغانستان
سرنوشت وزارت عدلیه امریکا به زودی معلوم می شود

رئیس جمهور ایالات متحده علاه بر این، اظهاراتی را مطرح کرده که به‌نظر می‌رسد هدف از آن‌ها، پیوند دادن روند تحقیقات روسیه به انتخابات پیش‌روی کنگره برای تاثیرگذاری بر آرای جمهوری‌خواهان است.
در حال حاضر، رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مربوط به «دخالت‌های روسیه» مشغول انجام تحقیقاتی در این مورد است. ترامپ هرگونه تبانی یا تماس با روسیه در دوران انتخابات ریاست جمهوری امریکا را رد کرده است. مسکو اتهام‌های واردشده در مورد دخالت در روند انتخابات امریکا را رد می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала