رئیس جمهور غنی: بی عدالتی علیه فلسطینیان تکرار خشونت گذشته علیه یهودیان است + ویدئو

© Sputnik / Ramil Sadikov /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور غنی: بی عدالتی علیه فلسطینیان تکرار خشونت گذشته علیه یهودیان است + ویدئو
رئیس جمهور غنی: بی عدالتی علیه فلسطینیان تکرار خشونت گذشته علیه یهودیان است + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمداشرف غنی رییس جمهور کشور می‌گوید که بی‌عدالتی که بر مردم فلسطین تحمیل می‌گردد، تکرار خشونت و تبعیضی است که علیه یهودیان در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در اروپای شرقی و غربی صورت گرفته است.


به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور افغانستان محمد اشرف غنی، هنگام صحبت در نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول گفت، در جریان هفته گذشته، افغان‌های زیادی نسبت به فلسطینی‌ها جان‌های شان‌را از دست داده‌اند. اما، من خود را مکلف دانستم تا در این نشست فوق‌العاده برای اظهار همدردی و همدلی هموطنانم با مردم فلسطین، اشتراک کنم.
در این نشست که در شهر استانبول ترکیه با حضور سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی برگزار شده بود، آقای غنی بیان داشت که به منظور رسیدگی به مسأله فلسطین و جستجوی راه‌های حل پایدار به منازعه بین اسرائیل و اعراب، باید کوشش‌های دوام‌دار و مستمر صورت گیرد.

وی افزود که رنج و درد مردم فلسطین، ما را به اینجا کشانیده است آنها از ما تنها همدردی نمی‎خواهند، بلکه خواستار حمایت ما هستند تا زندگی با عزت شان برگردد. 

آقای غنی تاکید کرد که بی‌عدالتی که بر مردم فلسطین تحمیل می‌گردد تکرار خشونت و تبعیضی است که علیه یهودیان در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در اروپای شرقی و غربی صورت گرفته است.

محمداشرف غنی گفت که ما با یک بحران تفاهم و همکاری مواجه هستیم که منتج به اتخاذ راه‌های حل باخت-باخت به جای راه‌های حل برد-برد می‌گردد.

وی اظهار داشت که باید از نمونه‎های موفق همکاری منطقه‎یی از طریق توافق روی تقویت ظرفیت سازمان همکاری‎های اسلامی استفاده شود. وی سازمان مذکور را بستری برای بحث روی چالش‌های جمعی و میکانیزم صلح‌سازی بین کشورهای عضو عنوان کرد.

آقای غنی افزود که ما در یک برهه تاریخی زندگی می‎کنیم که مملو از خطر و فرصت است و رهبری و مدیریت درست در چنین شرایطی می‌تواند باعث ایجاد تغییرات مثبت گردد.

وی همچنان از رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به خاطر ابتکار برگزاری نشست سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی و نیز از سکرتریت سازمان مذکور به خاطر ترتیب و تنظیم این نشست قدردانی کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала