مرکز فراه دوباره به تصرف دولت درامد

© Photo / دفتر والی فراهمرکز فراه دوباره به تصرف دولت درامد
مرکز فراه دوباره به تصرف دولت درامد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت دفاع افغانستان از پاک‌سازی شهر فراه از وجود افراد گروه ترورستی طالبان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، گروه تندرو طالبان روز دوشنبه شب، از چندین استقامت بر مرکز ولایت فراه حمله تهاجمی کردند و بیشتر بخش‌های شهر فراه را به تصرف خود دراوردند.
در خبرنامه‌ای که امروزچهارشنبه از سویی دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع نشر شده، آمده است که شهر فراه از وجود طالبان پاک‌سازی شد و عملیات تصفیه‌یی در حومه‌های مرکز این ولایت ادامه دارد.
هم‌چنان در خبرنامه وزارت دفاع آمده است: "گروه طالبان در حملات تهاجمی شان به مرکز ولایت فراه مردم ملکی را سپر قرار داده و خانه‌های مردم را سنگر ساخته بودند که این مساله سبب کندی عملیات گردید، اما با آن هم نیروهای دفاعی و امنیتی بادر نظرداشت حفظ جان مردم ولایت فراه توانستند دشمن را عقب رانده و شهر فراه را از وجود دهشت افگنان به صورت کامل پاک‌سازی کنند."
وزارت دفاع گفته است که در جریان عملیات پاز پس گیری شهر فراه ۱۹۸ طالب کشته و ۱۲۰ تن دیگرشان زخمی شده اند و عملیات تصفیه‌یی در دور دست‌های شهر و ولسوالی های این ولایت فراه به شدت ادامه دارد.
نیروهای بین المللی (حمایت قاطع) نیز اعلام کرده اند که در عملیات پاک‌سازی فراه از وجود طالبان، در بخش‌هوایی، نیروهای ارتش و پولیس را هم‌کاری کرده و مواضع طالبان را هدف قرار داده اند.
بصیر سالنگی والی فراه گفته است که گروه طالبان صبح امروز شهر فراه را ترک کرده و عملیات تصفیه‌یی در حومه‌های شهر ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала