حقایق ناگفته در مورد سرکرده داعش

© AP Photo / Militant video, Fileحقایق ناگفته در مورد سرکرده داعش
حقایق ناگفته در مورد سرکرده داعش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه عربی " القدس" به نقل از یک استاد دانشگاه بغداد که رهبر داعش دانشجوی آن بود نوشته است که "البغدادی" از تنبل ترین شاگردان بود که همیشه در آخر صنف می نشست.

به گزارش اسپوتنیک، با وجود این که مدت هاست خبری از ابوبکر البغدادی و به خصوص در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی عراق به گوش نمی رسد ، اما او هنوز سوژه خوبی برای رسانه ها به شمار می رود.
به نوشته القدس العربی، احمد الکبیسی استاد دانشگاه بغداد، در اطلاعات جالبی درباره البغدادی گفت: البغدادی یکی از دانشجویان من در دانشگاه بغداد بود. او همیشه آخر صنف می نشست، جدیتی در درس نداشت و یکی از بدترین و تنبل ترین شاگردانم در دانشگاه بود.
این استاد دانشگاه افزود: در مسجد موصل بودم که البغدادی تنها سخنرانی معروفش را ایراد می کرد او را شناختم و با خود گفتم این آمریکایی ها چه نادانهایی هستند که برای اجرای اوامرشان چنین افراد بی سوادی را انتخاب می کنند.
اطلاعات کاملی از البغدادی در دسترس نیست. گفته می‌شود او در سال 1971 در شهر سامرا متولد شد. نام اصلی او را 'ابراهیم عواد ابراهیم علی بدری سامرایی' ذکر می‌کنند. به گفته واشنگتن پست، البغدادی فارغ‌ التحصیل رشته علوم اسلامی دانشگاه اسلامی بغداد است.
خانواده بغدادی ثروتمند نبودند، اما دو تن از کاکاهایش در دستگاه امنیتی "صدام" رهبر معدوم عراق مشغول به کار بودند که این مساله به معنای برخورداری آنها از موقعیت اجتماعی است که باعث می شد ساکنان محله از آنها اطاعت کنند.یکی از افرادی که خانواده بغدادی را از نزدیک می شناخت می گوید: سرکرده داعش در خانواده ای فقیر بزرگ شد و بسیار درونگرا بود. به مسجد می رفت.
وی پس از 'ابوعمر البغدادی" که در سال 2010 در حمله هوایی آمریکایی ها از پای در آمد، چهارمین سرکرده گروه تروریستی داعش است که اکنون خطرناک ترین فرد دنیا محسوب می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала