سرور دانش: عدم انتقاد پذیری دولت به مثابه استبداد است

© Photo / صحفه معاون دومسرور دانش: عدم انتقاد پذیری دولت به مثابه استبداد است
سرور دانش: عدم انتقاد پذیری دولت به مثابه استبداد است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم رئیس جمهور افغانستان گفت، در حکومت داری باز مردم افغانستان باید در روند قانون گذاری‌ها سهیم باشند.

سرور دانش:  بانگ صلح طلبی حکومت به جایی نرسید - اسپوتنیک افغانستان
سرور دانش: بانگ صلح طلبی حکومت به جایی نرسید
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سروردانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در مراسم حکومت داری باز در کابل گفت: حکومت داری باز تنها به معنی ارائه کردن اطلاعات به مردم نیست.

وی افزود: در حکومت داری باز مردم افغانستان باید در روند قانون گذاری‌ها سهیم باشند و مقامات در مشوره با مردم این کشور تصمیم بگیرند.

معاون دوم رئیس جمهور افغانستان برخورد مسئولانه با مردم و سهیم ساختن آنها در روند قانون گذاری ها را از اصول اساسی حکومتداری باز در این کشور دانست.

دولت افغانستان درحالی از هفته حکومت داری باز تجلیل به عمل آورده است، که بسیاری از جریان های سیاسی، نهادهای مدنی و نمایندگان پارلمان افغانستان، رهبران حکومت وحدت ملی را به انحصار قدرت متهم می‌کنند.

اخیرا تصویب برخی از قوانین و آغاز روند توزیع شناسنامه ای برقی به صورت یکجانبه از سوی اشرف غنی و با اعمال تفوذ بر اعضای هیئت اداری افغانستان اعتراض‌های گسترده احزاب و نهادهای مدنی را برانگیخته است.

احزاب و جریان‌های سیاسی افغانستان پیش از این بارها خواستار اصلاحات در نظام انتخاباتی افغانستان و محتوای شناسنامه‌های برقی در این کشور شده بودند که با مقاومت دولت افغانستان مواجه شدند.

یادآوری می کنیم، که افغانستان اواخر سال 1395 عضویت سازمان مشارکت در حکومت داری باز را کسب کرد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала