محقق درمورد خبر مشاجره لفظی با حکمتیار ابراز نظر کرد

© Photo / Haji Mohammad Mohaqeq FBمحقق درمورد خبر مشاجره لفظی با حکمتیار ابراز نظر کرد
محقق درمورد خبر مشاجره لفظی با حکمتیار ابراز نظر کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی به خبرها در مورد مشاجره لفظی او با گلبدین حکمتیار بر سر توزیع تذکره الکترونیکی ابراز نظر نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، قبل از این یک منبع از ارگ ریاست جمهوری افغانستان به رادیو اسپوژمی گفته بود که گویا در نشست سران احزاب سیاسی با رئیس جمهور غنی در ارگ، بین محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان و گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در مورد تذکره الکترونیکی مشاجره لفظی صورت گرفته است.
دفتر مطبوعاتی معاونت دوم ریاست اجرایی در پیوند به این خبر در صفحه فیسبوکش نوشته است:  ديروز دوشنبه جلسه هفت تن از رهبران سياسى و جهادى به‌نمايندگى از ٢٨ حزب سياسى پيرامون انتخابات و مشاركت احزاب سياسى در آن با محمد اشرف غنى، رئيس جمهور در ارگ رياست جمهورى تدوير يافت.

مشاجره لفظی حکمتیار با محقق در ارگ - اسپوتنیک افغانستان
مشاجره لفظی حکمتیار با محقق در ارگ

وی در ادامه گفت: اين ديدار كه در دو مرحله انجام شد، در مرحله اول احزاب سياسى بين خودشان نقاط نظرشان را توحيد نمودند و در مرحله دوم جلسه با رئيس جمهور داير شد كه نقطه نظرهاى احزاب سياسى و حكومت در طرح شش ماده اى پيشنهادى احزاب عمدتاً موافق شدند، تنها در مورد حق راى احزاب سياسى، از طرف رئيس جمهور ملاحظاتى وجود داشت كه در نهايت توافق شد تا يك كميسيون چهار جانبه از طرف احزاب سياسى، حكومت، كميسيون مستقل انتخابات وجامعه جهانى تشكيل و روى شموليت طرح احزاب سياسى در قانون انتخابات تصميم گيرى شود.
در خبرنامه آمده است: در پيوند با اين جلسه شايعاتى پخش شده كه گويا بين استاد محقق و انجنير صاحب حكمتيار بر سر تذكره برقى مشاجره شده كه اين موضوع حقيقت ندارد، بدينوسيله تكذيب می‌گردد زيرا دراين جلسه فقط بحث انتخابات بود، نه تذكره برقى.
آقای محقق افزوده است که خارج شدن زود هنگامش از جلسه به خاطر "جلسه‌ی بزرگ عالمان کابل بود که همزمان با جلسه حزب‌‌ها سیاسی در خانه‌اش برگزار شده بود".
این در حالی است که پس از آغاز توزیع تذکره الکترونیکی از سوی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس اجرایی با این تصمیم رئیس جمهور مخالفت خویش را اعلام و آن را نامشروع خواند.
در مقابل گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در گردهمایی در پروان اعلام کرد که در خصوص توزیع تذکره الکترونیکی در کنار رئیس جمهور ایستاد می‌شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала