نخستین مربی زن فوتبال در جهان عرب: مدیریت مردان دشوار است+تصاویر

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر نخستین مربی زن فوتبال در جهان عرب: مدیریت مردان دشوار است+تصاویر
نخستین مربی زن فوتبال در جهان عرب: مدیریت مردان دشوار است+تصاویر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سلما المجدی، نخستین زنی است که در جهان عرب و قارۀ افریقا، مربی یک تیم مردانه فوتبال شده است.

به گزارش اسپوتنیک، سلما 28 سال دارد و مربی تیم فوتبال سودانی الاهلی (Al Ahly) در شهر خرطوم، پایتخت سودان است. وی کار مربی‌گری را با کودکان آغاز کرده است. او تفکر قالبی مبنی بر اینکه تنها مردان می‌توانند مربی تیم فوتبال باشند، شکست و در سال 2015 شامل فهرست 100 زن برجستۀ جهان شد.

سلما در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: "مربی‌بودن مردان دشوار است. علاوه بر مشکلات دیگر این شغل، تعصب جنسیتی نیز وجود دارد. در یک جامعه سنتی برای مردان عادت‌کردن به مربی زن مشکل است".

سلما گفت که وی همیشه به ورزش و شغل مربی‌بودن علاقه داشته است. وی پس از سپری‌نمودن کورس‌های خاص ترینری، کار با کودکان را آغاز کرد. سپس وی شانس کار با تیم "الاهلی" را بدست آورد و خودش را به‌عنوان یک مربی عالی نشان داد: با مربی‌گری وی، این تیم برنده می‌شود و چندین سال پی‌هم رهبری تیم قرارداد با وی را تمدید نموده است.

در حال حاضر از کشورهای دیگر افریقایی مثل ناجریا نیز به وی پیشنهاد کار آمده است. وی گفت: "برایم کارکردن در بیرون از کشور جالب است، اما این مربوط به آینده می‌شود. حالا که لیگ برتر سودان برگزار می‌شود، من کار زیادی با تیم الاهلی دارم".

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала