جهاد اینترنتی / فیس‌بوک داعشی ها را به یکدیگر ارتباط می‌دهد

© Sputnik / Natalia Seliverstovaجهاد اینترنتی / فیس‌بوک داعشی ها را به یکدیگر ارتباط می‌دهد
جهاد اینترنتی / فیس‌بوک داعشی ها را به یکدیگر ارتباط می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از رسوایی اخیر فیس‌بوک مبنی بر فروش اطلاعات کاربرانش، این شرکت امریکایی اکنون هدف اتهامات جدیدی قرار گرفته است.

نتایج یک تحقیق غیردولتی تحت عنوان Counter Terrorism Project " پروژه مقابله با افراطی گری" نشان می دهد که فیس بوک از طریق گزینه «دوستان پیشنهاد شده»، هزاران عنصر افراطی و حامی گروه تروریستی داعش را به یکدیگر ارتباط داده است. این اقدام تشکیل شبکه های تروریستی را تسهیل نموده و موجب گسترش آنها در سراسر جهان شد.

به عبارت دیگر، فیس بوک از طریق مجموعه ای از الگوریتم های دقیق، افراد با علایق و خصوصیات مشترک را به یکدیگر ارتباط داده است.

بررسی برخی از حساب های کاربری فیس بوک حاکی از آن است که از طریق گزینه «دوستان پیشنهاد شده»، هزاران هوادار گروه تروریستی داعش در 96 کشور جهان به یکدیگر مرتبط شده اند.

«گریگوری واترز» و «رابرت پستینگ» ا محققان این گزارش با بررسی ویژگی دوست یابی در فیس بوک، جوانب منفی آن در توسعه شبکه های افراطی در سراسر جهان را بررسی نموده اند. به عقیده آنها، این ویژگی فیس بوک را به محلی برای پشتیبانی گسترده از داعش، تبلیغات برای آن و توسعه ارتباط بین حامیان این گروه تروریستی تبدیل کرده است.

فیس بوک در پاسخ به این اتهامات مدعی شده است در این شبکه اجتماعی جایی برای توسعه شبکه های تروریستی وجود ندارد و آنها مطمئن هستند هیچ شبکه ای مرتبط با گروه های تروریستی از این پلت فرم استفاده نمی کند.

ماه گذشته، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیس‌بوک، به خطا‌های این شبکه اجتماعی در سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی کاربران اعتراف کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала