خشم فرانسه از سخنان تازه دونالد ترامپ

© AP Photo / Carolyn Kasterخشم فرانسه از سخنان تازه دونالد ترامپ
خشم فرانسه از سخنان تازه دونالد ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه فرانسه بیانیه را صدرو کرده است که سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا را در باره حملات تروریستی در پاریس ماه نوامبر سال 2015 محکوم می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک ضمن این مطلب در بیانیه آمده است: "فرانسه با جدیت اظهارات آقای ترامپ درباره قربانیان کشتار 13 نوامبر 2015 را مردود می‌داند و خواستار رعایت حرمت کشته‌شدگان آن حملات است".
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا، در اظهاراتی جنجال‌برانگیز در همایش بزرگ سالانه انجمن اسلحه امریکا، به کشتار 13 نوامبر 2015 در پاریس اشاره کرد و گفت که از نظر او، به همراه نداشتن سلاح از سوی قربانیان، کار را برای مهاجمان آسان کرده بوده است.
او در سخنان خود سعی کرد تصویری از آن کشتار برای حاضران در سالن ترسیم کند و در حالی که دستش را چون یک تفنگچه بالا گرفته بود، گفت که حمله‌کنندگان قربانیان را یکی یکی فرا می‌خواندند: "بیا جلو! بوم!" او با دستش که به شکل اسلحه درآورده بود، یکی یکی به قربانیان فرضی شلیک کرد.
این در حالی است که مهاجمان آن کشتار در پاریس با استفاده از سلاح‌های نیمه‌خودکار، حاضران در سالن کنسرت را به رگبار بستند و از کمربندهای انفجاری استفاده کردند.
وزارت امور خارجه فرانسه اشاره کرد: "ما افتخار می‌کنیم که یک کشور امن استیم و جایکه کسب و مالکیت اسلحه به شدت کنترول می‌شود".
در شب 14 نوامبر سال 2015 در شهر پاریس و اطرف آن در سن دنی، یک سری حملات تروریستی رخ داد که در نتیجه این حملات تروریستی 130 نفر کشته و بیش از 350 نفر دیگر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала