خطر مرگ بر اثر جراحت در کدام گروپ خون بیشتر است؟

© Fotolia / Angellodecoخطر مرگ بر اثر جراحت در کدام گروپ خون بیشتر است؟
خطر مرگ بر اثر جراحت در کدام گروپ خون بیشتر است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خطر مرگ بر اثر جراحت در آنعده افرادی که دارای گروپ خونی اول می‌باشند، نسبت به دارندگان دیگر گروپ‌های خون دو برابر می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجلهٔ علمی Critical Care، دانشمندان جاپانی از بیمارستان توکیو ضمن انجام تحقیقات بالای ۹۰۱بیمار به این نتیجه رسیده اند که افرادی که دارنده گروپ اول خون می‌باشند، شانس بیشتر مردن به دلیل جراحت واردشده،‌ دارند.

DNA - اسپوتنیک افغانستان
کشف گروه خون جدید در انسان ها

مشخص شده است که شانس مرگ بیماران با جراحات شدید که باعث فوت آنها یا درمان بسیار طولانی می‌شود در افراد با گروپ خون اول (O) ۲۸ درصد بیشتر است. در سایر گروپ‌های خون این شاخص ۱۱ درصد می‌باشد.

به گفتهٔ داکتر واتارو تاکایامی، یکی از محققین در این زمینه ارتباط بین گروپ خون و خطر مرگ ناشی از صدمه بسیار کم است. اما پیشتر دانشمندان به این نتیجه رسیدند که خطر از دست‌دادن خون در افراد دارای گروپ خون اول به دلیل لخته‌شدن ضعیف، بیشتر می‌باشد. این امر ممکن است به خاطر کمبود عامل فون ویلبراند در خون این افراد باشد.

وی با اشاره به اهمیت ادامهٔ تحقیقات در این راستا گفت که این تحقیقات می‌توانند در توسعه استراتژی ایده‌آل برای درمان بیماران با جراحات شدید، کمک کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала